Urodzona w Limanowej. Edukację muzyczną rozpoczęła jako skrzypaczka. Ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w Akademii Muzycznej im K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Tadeusza Pszonki. Po ukończeniu studiów podnosiła swoje kwalifikacje, realizując studia podyplomowe w dziedzinie muzyki oratoryjnej. W 2015 roku obroniła stopień doktora sztuki.
Swoje umiejętności wokalne rozwijała w Polsce i za granicą, m.in. pod kierunkiem Heleny Łazarskiej, Carol Richardson, Teresa Żylis-Gary, Cristiny Miatello.
W 2005 r. jako studentka debiutowała na scenie Opery Wrocławskiej partią III Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta pod dyr. T. Zatheya, a od 2011 roku jest solistką tej Opery. Na jej deskach wykreowała wiele ról operowych, za które zyskała uznanie krytyków oraz widzów. W 2017 otrzymała tytuł Śpiewaczki Roku za rolę Azuceny w Trubadurze Verdiego, a czytelnicy „Gazety Krakowskiej” wybrali ją Osobowością Roku 2016 w dziedzinie kultury.
Była finalistką VII Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie w 2010 roku. Otrzymała trzecią nagrodę na XIV Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu w 2011 roku, drugą nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju w 2013 roku, pierwszą nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie Zdroju w 2013 roku, drugą nagrodę na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Zdar nad Sazavou w Czechach w 2014 roku, oraz trzecią nagrodę oraz nagrody specjalne na XI Międzynarodowym Konkursie Gabrieli Beňačkovej w Jihlavie w Czechach w 2018 roku.
W latach 2008-2018 występowała w teatrach operowych oraz filharmonii w Gdańsku, Krakowie, Białymstoku, Katowicach, Kaliszu i Warszawie, a także w salach koncertowych w Polsce, Czechach, Bułgarii, Rosji, Chinach, Niemczech, Austrii, Słowacji, na Węgrzech i w Szwajcarii.
Repertuar operowy Jadwigi Postrożnej obejmuje następujące role: Panna Quickly (Falstaff Verdiego), Pani Sadley (Peter Grimes Brittena), Azucena (Trubadur Verdiego), Dalila (Samson i Dalila Saint-Saënsa), Santuzza (Rycerskość wieśniacza Mascagniego), Fenena (Nabucco Verdiego) Suzuki (Madama Butterfly Pucciniego), Ulrica (Bal maskowy Verdiego), Kończakówna (Kniaź Igor Borodina), Olga (Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego), Marcelina (Wesele Figara Mozarta), Flora Bervoix (Traviata Verdiego), III Dama (Czarodziejski flet Mozarta), Berta (Cyrulik sewilski Rossiniego), Old Lady (Kandyd Bernsteina), Tisbe (Kopciuszek Rossiniego), Cuniza (Oberto Verdiego) Cześnikowa (Straszny dwór Moniuszki).
Współpracowała takimi z reżyserami jak: M. Znaniecki, J. Aleksandrov, L. Adamik, K. Lada, A. Leitenshneider oraz dyrygentami: Ch. Olivieri-Munroe, T. Kozłowski, J. Kasprzyk, M. Nałęcz-Niesiołowski.
W sezonie 2019/2020 Jadwiga występowała jako Santuzza w Rycerskości wieśniaczej Pietra Mascagniego w produkcji Stadtheater Bremerhaven. Od grudnia 2020 roku jest solistką Theater Magdeburg.
Wcieliła się w rolę Emerentz Zernitz w światowej premierze opery Grete Minde Eugenia Engela w 2022 roku.