• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

James Farncombe

Reżyser światła

Urodził się w Wielkiej Brytanii. Z Katie Mitchell zrealizował: Lessons in Love i Violence (Opera Królewska, Londyn); Mirandę (Opéra Comique, Paryż); Jenůfę (Nationale Opera & Ballet, Amsterdam); Anatomy of a Suicide (Royal Court, Londyn), Pokojówki (Toneelgroep, Amsterdam), Peleasa i Melizandę, Trauernacht, Zajęty dom i Alcinę (Festiwal w Aix-en-Provence), Wiśniowy sad (Young Vic, Londyn), The Way Back Home (Angielska Opera Narodowa, Londyn), Alles Weitere kennen Sie aus dem Kino (Hamburg Schauspielhaus) i Le Vin herbé (Staatsoper Berlin). Zaprojektował także światła do spektakli wystawianych mi.in przez National Theatre w Londynie, Donmar Warehouse, Young Vic, Royal Court, Lyric Hammersmith, Old Vic, Hampstead Theatre i Szkockie Konserwatorium Królewskie. Zrealizował również następujące spektakle operowe i taneczne: Uit Het Leven Van Marionetten, Ibsen Huis (Toneelgroep, Amsterdam); Cyrulik sewilski (Festiwal w Glyndebourne), Benjamin, dernière nuit Tabanicha (Opera w Lyonie), Aridodante, Latający Holender (Opera Szkocka), Wesele Figara (Opera North), Peleas i Melizanda (Norweska Opera Narodowa) oraz balet Carmen w choreografii Liama Scarletta i Ognisty ptak (Norweski Balet Narodowy).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''