Urodziła się w Lincoln w Anglii. Studiowała w londyńskim Benesh Institute of Choreology. Pracowała z Leonidem Miasinem przy notacji ruchu do Trójkątnego kapelusza dla London Festival Ballet (obecnie: English National Ballet). Po ukończeniu studiów spędziła pewien czas z Ballet for All – objazdową edukacyjną jednostką The Royal Ballet, tworząc zapis choreologiczny spektakli Birth of The Royal Ballet i Harlequinade. W 1974 roku dołączyła do Baletu Stuttgarckiego jako choreolog, by pomóc w dokończeniu notacji repertuaru Johna Cranko. Podczas pobytu w Stuttgarcie tworzyła też zapisy nowych przedstawień, współpracując z takimi choreografami, jak: Sir Kenneth MacMillan, John Neumeier, Glen Tetley, William Forsythe i Uwe Scholz. Wystawiała balety Cranki (Oniegin, Poskromienie złośnicy, Romeoi Julia, The Lady and the Fool, Jeu de cartes, Brouillards) z różnymi zespołami na świecie, były to m.in. Królewski Balet Szwedzki, Królewski Balet Duński, National Ballet of Canada, Australian Ballet, Teatro Colón w Buenos Aires, Balet Bolszoj, Deutsche Oper w Berlinie, Teatro dell’Opera w Rzymie, Teatro Municipal w Chile, Teatro alla Scala w Mediolanie, Ballet de l’Opéra de Paris, Narodowy Balet Chin, The Royal Ballet, American Ballet Theatre, Tokyo Ballet, Hamburg Ballet i Polski Balet Narodowy. W 1991 roku została odznaczona przez Benesh Institute.
fot. archiwum artystki