• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Jane Bourne

Realizacja choreografii

Urodziła się w Lincoln w Anglii. Studiowała w londyńskim Benesh Institute of Choreology. Pracowała z Leonidem Miasinem przy notacji ruchu do Trójkątnego kapelusza dla London Festival Ballet (obecnie: English National Ballet). Po ukończeniu studiów spędziła pewien czas z Ballet for All – objazdową edukacyjną jednostką The Royal Ballet, tworząc zapis choreologiczny spektakli Birth of The Royal Ballet i Harlequinade. W 1974 roku dołączyła do Baletu Stuttgarckiego jako choreolog, by pomóc w dokończeniu notacji repertuaru Johna Cranko. Podczas pobytu w Stuttgarcie tworzyła też zapisy nowych przedstawień, współpracując z takimi choreografami, jak: Sir Kenneth MacMillan, John Neumeier, Glen Tetley, William Forsythe i Uwe Scholz. Wystawiała balety Cranki (Oniegin, Poskromienie złośnicy, Romeoi Julia, The Lady and the Fool, Jeu de cartes, Brouillards) z różnymi zespołami na świecie, były to m.in. Królewski Balet Szwedzki, Królewski Balet Duński, National Ballet of Canada, Australian Ballet, Teatro Colón w Buenos Aires, Balet Bolszoj, Deutsche Oper w Berlinie, Teatro dell’Opera w Rzymie, Teatro Municipal w Chile, Teatro alla Scala w Mediolanie, Ballet de l’Opéra de Paris, Narodowy Balet Chin, The Royal Ballet, American Ballet Theatre, Tokyo Ballet, Hamburg Ballet i Polski Balet Narodowy. W 1991 roku została odznaczona przez Benesh Institute.

fot. archiwum artystki

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''