• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Jason Bridges

Tenor

Urodził się w Pensylwanii. Wykształcenie muzyczne zdobył w Eastman School of Music w Rochester w stanie Nowy Jork. Studia kontynuował w Royal Conservatoire of Scotland w Glasgow. Tam otrzymał międzynarodowe stypendium dla śpiewaków operowych. Wśród jego nauczycieli śpiewu byli m.in.: Seth McCoy, Dale Moore, Peter Alexander Wilson i Nicolai Gedda.

Wkrótce po studiach został przyjęty do Atelier Lyrique – programu dla młodych artystów przy Opéra National de Paris. W drugim roku nauki otrzymał Prix ArOP dla najlepszego głosu męskiego w programie. Występował w wielu teatrach operowych i salach koncertowych Europy i USA.

Współpracował z takimi dyrygentami, jak: Roberto Abbado, Seymon Bychkov, Sylvain Cambreling, James Conlon, Hartmut Haenchen, Thomas Hengelbrock, Alexander Lazarev, Jesus Lopez-Cobos i Carlo Rizzi.

Ważne role operowe w jego repertuarze, to: partie tytułowe w operach Kandyd i Albert Herring, Gernando w Bezludnej wyspie Haydna, Ferrando w Cosi fan tutte Mozarta, Pylades w Ifigenii na Taurydzie, Renaud w Armidzie, Tamino w adaptacji Czarodziejskiego fletu Mozarta, Rinuccio w operze Gianni Schicchi, Huzar w Mawrze Strawińskiego, Alfredo w Traviacie, Des Grieux w Manon Masseneta, Nemorino w Napoju miłosnym Donizettiego, Edgardo w Łucji z Lammermooru, Lyonel w operze Marta albo jarmark w Richmondzie, Książę Sou-Chong w Krainie uśmiechów i Cyryl w prapremierze Iwony, księżniczki Burgunda Phillipe’a Boesmansa. W ostatnim czasie wykonywał partię Armanda w Boulevard Solitude Hansa Wernera Henzego oraz rolę Edgara Allana Poe w prapremierze Domu Usherów Gordona Getty’ego, obie na scenie Welsh National Opera w Cardiff. W lipcu 2013 roku śpiewał partię Lorenza w prapremierze Kupca weneckiego Andrzeja Czajkowskiego na Bregenzer Festspiele.

fot. archiwum artysty

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''