• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Josef Moravec

Tenor

Ukończył Konserwatorium Praskie, a następnie kontynuował studia w Akademii Muzyki i Sztuk Teatralnych oraz w Akademii im. Sibeliusa w Helsinkach. Po odbyciu kursu mistrzowskiego z wielkim tenorem Gregory’m Kunde przeszedł z barytonu na tenor.

Repertuar artysty obejmuje partie, takie jak: Don Ottavio w Don Giovannim Mozarta, Alfredo w Traviacie i Ismaele w Nabuccu Verdiego, Don José w Carmen Bizeta, Rodolfo w Cyganerii Pucciniego, Max w Wolnym strzelcu Webera, Sternik w Latającym Holendrze, Młody marynarz w Tristanie i Izoldzie Wagnera, Kawaler w operze Cardillac Hindemitha oraz: Vašek i Jeník w Sprzedanej narzeczonej Smetany, Mánek w Ewie Foerstera, Števa w Jenůfie, Skuratov w Z martwego domu, Kudriasz w Katii Kabanowej i Nauczyciel/Komar w Przygodach lisiczki chytruski Janáčka.

Wykonywał także partie w operach Offenbacha: Piquilla w La Périchole i Robinsona w Robinsonie Crusoe orazwiele ról operetkowych, takich jak: Sou Chong w Krainie uśmiechu, Eisenstein i Alfred w Zemście nietoperza, Edwin w Księżniczce czardasza, Bolo w Polskiej krwi, Hrabia Zedlau w Wiedeńskiej krwi, Caramello w Nocy w Wenecji. Wykonywał partię Don José w Carmen Bizetaw wersji koncertowej ze słynną mezzosopranistką Mariną Domashenko w roli tytułowej oraz partię Beppe w Pajacach z tenorem José Curą w roli Cania. (fot. arch. artysty)

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''