• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Julian Kutyła

Dramaturg

Redaktor, publicysta i tłumacz, magister socjologii i doktor filozofii, absolwent Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Tytuł magistra zdobył w 2004 roku pracą Dyskurs histeryczki a sfera publiczna, doktoryzował się w 2009 roku rozprawą Komunikacja i struktura. De Saussure – Lacan, a jego zainteresowania badawcze krążyły wokół psychoanalizy i filozofii języka oraz podmiotu. Tłumaczył m.in. teksty: Slavoja Žižka, Jacques’a Rancière’a, Alaina Badiou, Michela Houellebecqa czy Frédérica Beigbedera. Od 2009 roku redaktor wicenaczelny pisma „Krytyka Polityczna”, od roku 2016 jego redaktor naczelny, w latach 2019–2024 dyrektor Wydawnictwa Krytyki Politycznej. Publikował m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Muzeum”. Jego teksty wchodziły w skład takich tomów, jak: Polityka literatury (2009); Kino polskie 1989–2009. Historia krytyczna red. Agnieszka Wiśniewska, Piotr Marecki (2009); Skolimowski. Przewodnik Krytyki Politycznej (2010); A Cookbook for Political Imagination, red. Sebastian Cichocki, Galit Eilat (2011); Zuza Krajewska, Powinno być dobrze. It should be OK (2019). W 2023 roku podjął współpracę z Mariuszem Trelińskim oraz Marcinem Cecko, dokonując poprawek do inscenizacji Mocy przeznaczenia Verdiego w Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Ariadna na Naxos Richarda Straussa to ich pierwsza od początku wspólna produkcja.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''