• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Kaspar Glarner

scenograf, kostiumograf

Urodził się w Zurychu. Po ukończeniu studiów w Wyższej Szkole Sztuk Dekoracyjnych (ENSAD) w Paryżu pracował jako artysta grafik i projektant wnętrz. Następnie został zatrudniony przez Rolfa Glittenberga jako asystent scenografa w hamburskim teatrze Thalia. Był również asystentem Ericha Wondera przy wielu międzynarodowych produkcjach operowych. Zrealizowawszy kilka własnych projektów z Markusem Imhoofem i Hansgüntherem Heyme, Kaspar Glarner współpracował z reżyserem Uwem-Erikiem Laufenbergiem w La Monnaie w Brukseli, Grand Théâtre de Genève (Tosca Pucciniego), w Oldenburgu (Peter Grimes Brittena), Marsylii (Lukrecja Borgia Donizettiego), Freiburgu (Fidelio Beethovena). Dla opery frankfurckiej zaprojektował kostiumy do Romea i Julii Gounoda (reż. Uwe-Eric Laufenberg) oraz Śmierci w Wenecji Brittena, Leara Reimanna i Falstaffa Verdiego w reżyserii Keitha Warnera. Z tym ostatnim współpracował także jako scenograf przy Nocnym locie i Więźniu Dallapiccoli (Frankfurt), Kobiecie bez cienia R. Straussa (Staatsoper, Hamburg), Katii Kabanowej Janáčka (Theater an der Wien), Simonie Boccanegrze Verdiego i Tannhäuserze Wagnera (Strasburg), Diabłach z Loudon Pendereckiego (Kopenhaga, Warszawa), a także jako kostiumograf przy Elektrze R. Straussa (Praga, San Francisco) i Otellu Verdiego (Opera Królewska w Londynie). Regularnie współpracuje też z reżyserem Walterem Sutcliffem – zaprojektował kostiumy i scenografię do jego inscenizacji oper Owen Wingrave i Obrót śruby Brittena (Frankfurt, Théâtre du Capitole w Tuluzie), Sonata widm Reimann (Frankfurt), Werter Masseneta (Magdeburg) i Rigoletto Verdiego (Santiago de Chile), a także scenografię do Luisy Miller i Traviaty Verdiego (Braunschweig). Współpracował także z takimi reżyserami jak Johannes Erath, Christine Mielitz, Vincent Boussard, Amon Miyamoto i Dale Duesing. Kaspar Glarner projektuje również scenografię i kostiumy dla teatrów dramatycznych – jego realizacje można było obejrzeć w Teatrze Maksima Gorkiego w Berlinie, Teatrze Hansa Otto w Poczdamie, Theater Augsburg oraz Residenztheater w Monachium. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w sezonie 2017/2018 projektuje kostiumy do Ognistego anioła Prokofiewa w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''