Polska kompozytorka współczesna. Urodziła się w 1977 roku w Oleśnicy, ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie kompozycji Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Równolegle rozpoczęła edukację międzynarodową – staż w Strasbourgu (po kierunkiem Ivana Fedele), studia podyplomowe w Hadze (u Louisa Andriessena), doktorat w Belfaście (2008, w studio Sonic Arts Research Centre).
Od 2003 roku mieszka w Holandii, obecnie wykłada muzykę komputerową w Królewskim Konserwatorium w Brukseli. Była wielokrotną stypendystką (m.in. DAAD, MKiDN, rządów: brytyjskiego, holenderskiego, francuskiego), a jej utwory wykonywały zespoły o światowej renomie (m.in. ensemble recherche, De Ereprijs, Holland Symfonia). Kompozycję Microgalaxies zamówił Modern Festival w Wiedniu, inne jej utwory wykonywane były m.in. podczas Biennale w Wenecji, na Festiwalu „Warszawska Jesień”, De Suite w Ijsbreker czy Gaudeamus Music Week.
Katarzyna Głowicka zajmuje się akustycznym repetytywizmem, muzyką fortepianową i wokalną z elektroniką, inspiruje się filmem i teatrem. Owocem tych zainteresowań jest m.in. opera The King’s Gravedigger (2002/2006), inspirowana filmem Andrieja Tarkowskiego Quasi Rublev (2006/09) na klawesyn i elektronikę z wizualizacjami Mathisa Nitchkego, a także inspirowana filmem Lukasa Moodysona opera The Container (2010). Wraz z mężem, kompozytorem, Henrym Vegą, i artystą wizualnym, Emmanuelem Floresem, prowadzi Fundację ARTEk.
Więcej: www.glowicka.com
PROJEKT 'P'
Sławomir Kupczak
Voyager
Opera kameralna | Libretto: Michał Borczuch
Katarzyna Głowicka
Requiem dla Ikony
Opera kameralna | Libretto: Krystian Lada
Oryginalne polskie wersje językowe | Prapremiera: 22.05.2015