• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Katarzyna Szymkowiak

Mezzosopran

Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu solowego prof. Izabeli Kłosińskiej oraz Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa działającego w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.

W 2016 roku zadebiutowała rolą Isabelli w operze Włoszka w Algierze G. Rossiniego w reżyserii Jitki Stokalskiej w Warszawskiej Operze Kameralnej, a następnie na tej samej scenie pojawiła się
w spektaklach Kopciuszka G. Rossiniego, wcielając się w postać Angeliny. W czasie studiów wykonywała także takie partie, jak: Cherubino w Weselu Figara, Dorabella w Cosi fan tutte W. A. Mozarta, czy Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki, który został zaprezentowany także Polonii w Chicago oraz na Festiwalu Melody of Yangtze River w Chinach.

Posiada w swoim repertuarze również dzieła oratoryjne m. in., jak: Requiem d-moll (KV 626), czy Msza Koronacyjna C-dur (KV 317) W. A. Mozarta, a także Gloria (RV 589) A. Vivaldiego, czy Stabat Mater G. B. Pergolesiego oraz pieśni wielu kompozytorów polskich i zagranicznych. W roku 2021 nagrała płytę Moniuszko – Pieśni vol. 6, a także uczestniczyła w nagraniach albumów Pieśni Powstania Warszawskiego, Polskie Kolędy Patriotyczne, Witaj Majowa Jutrzenko we współpracy z Fundacją Filharmonia im. Romualda Traugutta.

Laureatka I miejsca w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Viva Calisia. Finalistka przesłuchań do Académie de l’Opera National de Paris oraz do Accademia alla Scala w Mediolanie.

Współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. W 2018 roku wystąpiła w premierze spektaklu Ognisty anioł Prokofiewa (reż. Mariusz Treliński, kier. muz. Kazushi Ono), który został pokazany także na Festival d’Aix en Provence. W kolejnych sezonach w TW-ON pojawiła się w Halce wileńskiej kreując rolę Zofii (reż. Agnieszka Glińska, kier. muz. Łukasz Borowicz), wystąpiła też podczas Gali Sylwestrowej 2018/19 u boku wybitnych artystów, takich jak Artur Ruciński, czy Małgorzata Walewska. Zaprezentowała się w roli Damy podczas premiery spektaklu Cardillac P. Hindemitha (reż. Mariusz Treliński, kier. muz. Tim Murray). Można było ją też usłyszeć podczas baletu Mayerling F. Liszta i K. MacMillanna, gdzie wcieliła się w postać Kathariny Schratt. W sezonie 2023/2024 wzięła udział w premierze spektaklu Medea L. Cherubiniego jako Druga Powiernica Dircé (reż. Simon Stone, kier. muz. Patrick Fournillier), a także zaprezentowała się w roli Anniny w Traviacie G. Verdiego (reż Mariusz Treliński, kier. muz. Patrick Fournillier).

Jako solistka współpracowała z Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca Mazowsze. W sezonie 2024/2025 dołączyła do sekstetu wokalnego proMODERN, wraz z którym wzięła udział
m. in. w polskim prawykonaniu świeckiego oratorium „Le Vin Herbé” Franka Martina w partii altowej oraz partii Matki Izoldy (kier. muz. Krzysztof Teodorowicz).

W 2022 roku zaprezentowała się w tytułowej roli (Angeliny) w Kopciuszku G. Rossiniego podczas festiwalu Ticino Musica w Szwajcarii (reż. Daniele Piscopo, kier. muz. Umberto Finazzi). W sezonie 2023/2024 w tej samej partii operowej wystąpiła na deskach Teatru Królewskiego podczas premierowego spektaklu Kopciuszka wystawionego w ramach Letniego Festiwalu Polskiej Opery Królewskiej (reż. Jitka Stokalska, kier. muz. Dawid Runtz).

Fot. Karpati&Zarewicz

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''