Studiowała w sztokholmskiej Wyższej Szkole Operowej. W repertuarze posiada takie partie, jak: tytułowa w Lulu Berga w Göteborgu, Wendla Bergmann w Frühlings Erwachen Benoît Merniera w La Monnaie, Kristin w Julie Boesmansa podczas Festival d’Aix-en-Provence i w La Monnaie, Blonda w Uprowadzeniu z seraju, Servilia w Łaskawości Tytusa, Olimpia w Opowieściach Hoffmanna, Oskar
w Balu maskowym, Muzyka i Eurydyka w Orfeuszu Monteverdiego, Ofelia w Hamlecie, Małgosia w Jasiu i Małgosi, Julia w Romeo i Julii w Oper Frankfurt, Opernhaus Zürich, La Monnaie, Wiener Festwochen, Deutsche Oper am Rhein i Duńskiej Operze Królewskiej, Iryda w Semele (dyr. William Christie) w Theater an der Wien, Gilda w Rigoletcie i Violetta w Traviacie w Weimarze, Gilda oraz Adela w Zemście nietoperza w Szwedzkiej Operze Królewskiej w Sztokholmie, Zerlina w Don Giovannim na Festival d’Aix-en-Provence i w Teatrze Bolszoj w Moskwie, tytułowa w Łucji z Lammermooru w Göteborgu, Hanako w Hanjo Hosokawy z Ruhrtriennale, Zofia w Kawalerze srebrnej róży w Grand Théâtre de Genève oraz Giulietta w Kapuletich i Montekich podczas koncertów z zespołem opery w Göteborgu.
Do ostatnich sukcesów szwedzkiej sopranistki należą partia: Despiny w Così fan tutte w (reż. Michael Haneke) w madryckim Teatro Real, brukselskiej La Monnaie i na Wiener Festwochen, Eurydyki w Orfeuszu i Eurydyce w Göteborgu, Atalanty w Serse w sztokholmskim ośrodku Artipelag (dyr. Jean Christophe Spinosi) oraz partia sopranu w Schwanengesang D744 (reż. Romeo Castellucci) w Awinionie, La Monnaie i w Paryżu.
Wystąpiła również w filmie The Casanova Variations u boku Johna Malkovicha. Na tegorocznym Bregenzer Festspiele wystąpi jako Olimpia/Giulietta w Opowieściach Hoffmanna (reż. Stefan Herheim).
Repertuar koncertowy śpiewaczki to Les Illuminations Brittena, pasje Bacha, Niemieckie requiem Brahmsa, Carmina burana Orffa, Zmartwychwstanie i Mesjasz Händla, II i VIII Symfonia Mahlera oraz Requiem i Msza c-moll Mozarta.
W dorobku ma nagrania na CD, jako: Kristin w Julie Boesmansa (Cypres), Amor w Orfeuszu i Eurydyce Glucka (Naxos) i sopran w Mesjaszu Händla (dyr. René Jacobs, Harmonia Mundi) oraz DVD: w Uprowadzenia z seraju Mozarta w chwalonej inscenizacji Christopha Loya (Oper Frankfurt).
Współpracowała z takimi reżyserami, jak: Luc Bondy, David McVicar, Christoph Loy i Kasper Holten oraz pod batutą takich artystów, jak: Daniele Gatti, Kazuchi Ono, René Jacobs, Emanuelle Haïm, Esa-Pekka Salonen i inni.
fot. P. Knutson