Amerykanin o włoskich korzeniach. Chwalony za bogaty liryczny głos i dramatyzm.Oklaskiwany był w takich miejscach, jak: berlińska Staatsoper, Teatro Real w Madrycie, Opera Lyońska, Teatro Regio w Turynie, Lyric Opera of Chicago, Teatro dell’Opera w Rzymie, Semperoper w Dreźnie, Grand Théâtre w Genewie, New York City Opera, Walijska Opera Narodowa czy festiwal operowy w Glyndebourne.
Studiował w Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Music Academy of the West w Santa Barbara i Akademii Muzycznej w Villecroze (Francja). Doskonalił umiejętności pod kierunkiem legendarnej Marilyn Horne. Zadebiutował w 2004 roku jako Paco w Krótkim życiu de Falli w Opera North, gdzie następnie zaśpiewał takie partie, jak: Ismael w Nabuccu (także CD dla Chandos), Romeo w Romeo i Julii Gounoda, Narraboth w Salome R. Straussa i Juan w Der Kuhhandel Weilla. W 2005 roku zadebiutował z Operą Izraelską jako Alfredo w Traviacie Verdiego, rok później z New York City Opera jako Nemorino w nowej inscenizacji Napoju miłosnego Donizettiego, następnie w Berliner Staatsoper jako Fenton w Falstaffie Verdiego (2007) oraz w Opéra National du Rhin w Strasburgu jako Edgar w Łucji z Lammermooru Donizettiego (2007).
Do sukcesów artysty należą także występy jako tytułowy Kandyd w Berliner Staatsoper i Teatro dell’Opera di Roma; Alfredo w Traviacie w Walijskiej Operze Narodowej, Grand Théâtre w Genewie, Teatro del Liceu oraz w Hamburgu i Dreźnie;Nemorino w Napoju miłosnym Donizettiego i Major Bennett Marco w The Manchurian Candidate Kevina Putsa w Minnesota Opera; w Powder Her Face w reżyserii Mariusza Trelińskiego w Warszawie; jako Jacopo w w Dwóch Foscarich Verdiego podczas St. Gallen Festspiele; tytułowy Roberto Devereux Donizettiego w Canadian Opera Company u boku Sondry Radvanovsky oraz w Walijskiej Operze Narodowej; Hoffmann w Opowieściach Hoffmanna w reżyserii Laurenta Pelly w Operze Lyońskiej oraz podczas tournée w Japonii; Tom Rakewell w nowej inscenizacji The Rake’s Progress autorstwa Davida McVicara w Teatro Regio w Turynie; w Il Postino Daniela Catana w Teatro Real (hiszpańska premiera) oraz jako Nemorino w Napoju miłosnym Donizettiego w Berlin Staatsoper i podczas festiwalu w Glyndebourne oraz Alfredo w nowej inscenizacji Walijskiej Opery Narodowej i Grand Théâtre de Genève, a następnie w Hamburgu i Dreźnie.
W sezonie 2015/2016 Leonardo Capalbo zadebiutował na scenie La Monnaie w Brukseli w Powder Her Face Adèsa w reżyserii Mariusza Trelińskiego; londyńskiej Opery Królewskiej jako Ismaele w Nabuccu Verdiego; w Minnesota Opera jako Cavaradossi w Tosce Pucciniego; w Palm Beach Opera jako Don José w Carmen Bizeta (partię tę następnie wykonał także w Greckiej Operze Narodowej) oraz w amsterdamskim Concertgebouw jako Arturo w Nieznajomej Belliniego.
W sezonie 2016/2017 artysta ponownie zagości na scenie Opery Królewskiej w Londynie, gdzie zaśpiewa partię tytułową w Opowieściach Hoffmana Offenbacha. Zadebiutował również w Operze Państwowem w Permie jako Rodolfo w Cyganerii u boku Teodora Currentzisa. Ponadto wystąpi w Sewilli jako Don José w Carmen Bizeta, Książę w Rigoletcie Verdiegow Wichita Opera (USA) oraz Alfredo w Traviacie w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
W sezonie 2017/2018 Capalbo zadebiutuje w Baden-Baden Festspielhaus jako Rodolfo w Cyganerii. Następnie w tej partii będzie go można usłyszeć w nowej inscenizacji opery w St. Gallen. Wystąpi także ponownie na scenie Teatro Real jako tytułowy Robert Devereux, Earl of Essex w nowej inscenizacji Gloriany Brittena w reżyserii Davida McVicara, a także w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej jako Don José. Capalbo wystąpi także na deskach hanowerskiej Staatsoper jako Nemorino w Napoju miłosnym oraz podczas Marilyn Horne Song Celebration w Zankel Hall w Nowym Jorku.
fot. archiwum artysty