• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Lester Lynch

Baryton

W swoim bogatym repertuarze posiada wiodące role w operach Verdiego: Amonasro w Aidzie, Germont w Traviacie, Hrabia di Luna w Trubadurze, tytułowa partia w Rigoletcie, Jago w Otellu, partia tytułowa w Falstaffie, Renato w Balu maskowym, Paolo w Simonie Boccanegra i partia tytułowa w Makbecie.

Śpiewa także: Guglielma w Rusałkach, Marcella w Cyganerii i Scarpię w Tosce Pucciniego, Flinta w Billy Budd Brittena, Alfia w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego i Tonia w Pajacach Leoncavalla. Współpracował z wieloma światowej sławy dyrygentami. Z Filharmonikami Berlińskimi pod batutą Sir Simona Rattle’a śpiewał partię Crowna w Porgy i Bess oraz Bauera w Gurrelieder Schönberga. Występował również z: Sir Andrew Davisem, Placidem Domingo, Larry Fosterem, Ulfem Schirmerem i Johnem DeMain. Pracował z takimi reżyserami, jak: Sir Richard Eyre, Christopher Alden i Francesca Zambello.

Z powodzeniem występuje także z koncertami, wykonuje bogaty i zróżnicowany repertuar z orkiestrami na całym świecie, a są to m.in.: Berlińscy Filharmonicy, New York Philharmonic, National Symphony Orchestra, Houston Symphony Orchestra, Cleveland Orchestra oraz American Symphony Orchestra. Jego debiut na scenie Carnegie Hall, gdzie wykonał Gesangsszene Karla A. Hartmanna z American Symphony Orchestra zebrał doskonałe recenzje.

W ostatnich sezonach wykonywał następujące partie: Lescaut w ManonLescaut Pucciniego pod batutą Sir Simona Rattle’a z Festspielhaus Baden-Baden, Crown w Porgy i Bess w Opéra de Montréal, Amonasro w Aidzie Verdiego w Pittsburgh Opera, Carbon w Cyrano de Bergerac w San Francisco Opera, Herold w Lohengrinie w Lyric Opera of Chicago, Gérald w Andrei Chénier na Bregenzer Festspiele, Nottingham w Roberto Devereux i Hrabia Di Luna w Trubadurze w Minnesota Opera. Zadebiutował też w Fundação Calouste Gulbenkian (Portugalia), gdzie wykonywał partię Jagona w Otellu Verdiego i partię tytułową w Falstaffie Verdiego.

Na DVD ukazała się rejestracja produkcji Porgy i Bess z jego udziałem (partia Crowna) nagranej przez San Francisco Opera. Firma płytowa Pentatone Classics wydała jego nagrania dwóch oper współczesnego kompozytora Gordona Getty’ego (partia tytułowa w Plumpjack i partia Cauchona w Joan and the Bells). Ma też w swoim dorobku nagranie VIII Symfonii Mahlera pod batutą JoAnn Falletty.

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, otrzymał: Metropolitan Opera National Council Auditions, George London Vocal Competition oraz Sullivan Awards. Jego współpraca z Opera Theatre of Saint Louis przyniosła mu Richard Gaddes Award. Działa też jako wolontariusz, ostatnio w tej roli współpracował wraz z grupą kolegów z Harare International Festival of Art w Zimbabwe (2012, 2013) przy produkcji wieczorów operowych.

fot. archiwum artysty

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''