• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Liam James Karai

Bas-baryton

Urodził się w Hongkongu. Ma szkockie, irlandzkie i indyjskie korzenie. Ukończył studia magisterskie i podyplomowe w klasie śpiewu Quentina Hayesa w Royal Northern College of Music (RNCM) w Manchesterze. Laureat stypendium sir Johna Tomlinsona, stypendium Andrew Lloyda Webbera, Frederic Cox Award, Robin Kay Memorial Prize i Srebrnego Medalu RNCM. Reprezentował uczelnię podczas konkursów Joaninha Trust Award i Clonter Opera Prize, zdobywając odpowiednio pierwsze i drugie miejsce. Podczas studiów wykonywał takie partie, jak: Figaro w Weselu Figara Mozarta, Minskman w operze Flight Jonathana Dove'a, Borsuk/Ksiądz w Przygodach Lisiczki Chytruski Janáčka oraz Lokai i Majordomus w Ariadnie na Naksos Richarda Straussa.

Poza uczelnią wystąpił jako Parsi Rustomji w Satyagraha Glassa w Angielskiej Operze Narodowej (zastępstwo), Leporello w Don Giovannim Mozarta z zespołem Allo Opera oraz Martino w inscenizacji opery Okazja czyni złodzieja British Youth Opera prezentowanej w Opera Holland Park. Śpiewał także w chórze Opera North w Parsifalu oraz chórze Opery Narodowej w Bergen w Peterze Grimesie („Nagranie Operowe Roku” i „Nagranie Roku” magazynu Gramophone w 2021 roku).

W sezonie 2023/24 był uczestnikiem Międzynarodowego Studia Operowego przy hamburskiej Staatsoper, gdzie kreował takie partie, jak: Angelotti (Tosca Pucciniego), Hobson (Peter Grimes Brittena), Figaro (zastępstwo) i Antonio (Wesele Figara Mozarta), Zariecki (Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego), Hrabia Ceprano (Rigoletto Verdiego) i Alcindoro (Cyganeria Pucciniego). Był także Escamillo w Carmen Bizeta w Oper Frankfurt i Staatstheater Main oraz Horatio w wersji koncertowej Hamleta Thomasa. Wystąpił w Lady Makbet miceńskiego powiatu w Operze Lipskiej i hamburskiej Staatsoper.

W sezonie 2024/25 debiutował w Teatro di San Carlo, na Festiwalu Tyrolskim w Erl i w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Powrócił także na deski Staatsoper w Hamburgu.

Finalista konkursu „Operalia” w Mumbaju (2024), gdzie zdobył wyróżnienie. Wystąpił także w finale 41. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Belvedere” im. Hansa Gabora. Zdobywca II nagrody w  4. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antoniny Campi w Lublinie.

Liam James Karai występuje jako solista podczas licznych gal operowych, recitali i koncertów na całym świecie. Ostatnio wykonał parię basu w IX Symfonii Beethovena z Orkiestrą Symfoniczną w Singapurze (dyr. Hans Graf) i wystąpił podczas dwóch gal operowych z Orquestra Simfònica de les Illes Balears (dyr. Pablo Mielgo). Zadebiutował na głównej scenie Elbphilharmonie w partii basu w Fantazji chóralnej Beethovena z Orkiestrą Filharmonii Hamburskiej pod dyrekcją Kenta Negano. W ubiegłych latach zaśpiewał partię basu w Requiem Mozarta i Oratorium na Boże Narodzenie Bacha, zaś na małej scenie Elbphilharmonie wykonał fragmenty partii Don Giovanniego z opery Mozarta, Figaro (Wesele Figara) oraz Ralpha z Pięknego dziewczęcia z Perth Bizeta u boku innych uczestników studia operowego. Wziął także udział w kilku koncertach z Orkiestrą Mozarteum w Salzburgu, podczas których wykonał fragmenty partii Figara z Wesela Figara i Alidoro z Kopciuszka Rossiniego.

Przed rozpoczęciem studiów wokalnych, ukończył bankowość i finanse na Uniwersytecie w Leicester. Jest maratończykiem. W trakcie studiów reprezentował swoją uczelnię w rozgrywkach uniwersyteckiej ligi koszykówki.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''