• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Liliana Istratii

mezzosopran

Pochodzi z Mołdawii. Ma na koncie występy na scenach Teatro Regio w Turynie, Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, Teatru Narodowego w Pradze, Theatro Municipal w São Paulo, Rumuńskiej Opery Narodowej w Bukareszcie i Festspielhaus w Baden-Baden. Zaśpiewała w wersji koncertowej MadameButterfly z Filharmonikami Berlińskimi oraz Requiem Verdiego w Filharmonii Luksemburskiej. Ostatnio zadebiutowała w USA, wykonując III Symfonię Mahlera w New Mexico Philharmonic w Albuquerque. 

Jej repertuar operowy obejmuje takie partie, jak: tytułowa Carmen w operze Bizeta, Lubasza w Carskiej narzeczonej, Olga w Eugeniuszu Onieginie, Polina w Damie pikowej, Maddalena w Rigoletcie, Fenena w Nabuccu, Suzuki w Madame Butterfly, Cherubin w Weselu Figara, Sesto w Łaskawości Tytusa i Nicklausse w Opowieściach Hoffmanna. 

Wykonuje także takie utwory, jka: Stabat Mater Rossiniego, Dixit Dominus i Gloria Vivaldiego, Requiem,Missa solemnis, Missa BrevisC-dur KV258 Mozarta, Misa a Buenos Aires Palmieriego, Magnificat i Pasja wg św. Jana Bacha, Oratorium na Boże Narodzenie Saint-Saënsa, Messe baroque du 21eme siecle Loussiera, Siedem ostatnich słów Chrystusa na krzyżu Haydna, IX Symfonia Beethovena i Messa da Requiem Verdiego. 

Współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Lawrence Foster, Kirill Petrenko, Evelino Pidò, Sasha Goetzel, Roberto Minczuk i David Crescenzi. Wystąpiła w inscenizacjach Arnaude’a Bernarda, Davida Livermore, Grischy Asagaroffa, Jorge Takli, Andrea Șerbana i in. 

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''