• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Lindsay Ammann

Mezzosopran

Debiutowała w Metropolitan Opera w premierze Pierścienia Nibelunga w reżyserii Roberta Lepage’a (Rossweisse). Jako solistka zespołu Staatsoper w Stuttgarcie wystąpiła w Falstaffie (Pani Quickly), Eugeniuszu Onieginie (Olga), prapremierze Piotrusia Pana Richarda Ayresa (Tiger Lily), Latającym Holendrze (Mary), Czarodziejskim flecie (Trzecia Dama) i Zmierzchu bogów (Pierwsza Norna/ Flosshilde).

Brała udział w programach rozwoju młodych artystów w Operze w Pittsburgu i Opera Theatre w Saint Louis. Była półfinalistką krajowych przesłuchań Metropolitan Opera National Council Auditions i wystąpiła na nagraniu DVD Walkirii oraz w filmie dokumentalnym Wagner's Dreamzrealizowanym w Metropolitan Opera. Można ją także usłyszeć na nagrodzonym Grammy albumie CD Zmierzch bogów wydanym przez Deutsche Grammophon.

W sezonie 2025/26 Lindsay Ammann wystąpi po raz pierwszy w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Mamka w Kobiecie bez cienia. Zadebiutuje także w Operze w Santa Fe jako Tatiana w Eugeniuszu Onieginie i Matka w operze Lili Elbe Tobiasa Pickera. Ponadto zaśpiewa z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii w Los Angeles w koncertowym wykonaniu Walkirii (Waltraute) oraz z Orkiestrą Symfoniczną w San Diego w Dziecku i czarach (Matka/Filiżanka chińska/Pasterz). Weźmie również udział w nagraniu studyjnym Salome (Herodias) z Orquesta Sinfónica de Minería w Mexico City. W nadchodzących sezonach powróci na scenę Opéra National w Lyonie i Dallas Opera.

Sezon 2024/25 artystka rozpoczęła od debiutu w Operze w San Francisco w spektaklu Opowieść podręcznej (Serena Joy), a następnie powróciła na scenę Bayerische Staatsoper  jako Mescalina w Le Grand Macabre Ligetiego, Deutsche Oper Berlin jako Maddalena w Rigoletcie oraz Atlanta Opera jako Erda w Zygfrydzie. Wykonała także Messa da requiem Verdiego w Erie Philharmonic.

W poprzednich sezonach występowała w Lyric Opera w Chicago w premierze Pierścienia Nibelunga w reżyserii Davida Pountneya (Flosshilde/Schwertleite), Waszyngtońskiej Operze Narodowej w inscenizacji tej samej opery w reżyserii Franceski Zambello (Erda/Pierwsza Norna/Schwertleite), Grand Théâtre w Genewie w Czarodziejskim flecie (Trzecia Dama), Dallas Opera w Dilemma CuomoArjuny, Canadian Opera Company w Walkirii (Schwertleite), Opera Omaha w Falstaffie (Pani Quickly), Central City Opera w Trubadurze (Azucena), North Carolina Opera w Madame Butterfly (Suzuki), Aalto-Musiktheater w Essen w nowej inscenizacji Rusałki (Ježibaba) oraz Opéra National w Lyonie w Kobiecie bez cienia (Mamka). Artystka powróciła na scenę Metropolitan Opera w Czarodziejskim flecie (Trzecia Dama), Deutsche Opera w Berlinie w Pierścieniu Nibelunga (Erda/Pierwsza Norna/Flosshilde), Bayerische Staatsoper w Le Grand Macabre (Mescalina) oraz Canadian Opera Company w Zmierzchu bogów (Pierwsza Norna) i Słowiku (Śmierć), w obu przypadkach pod dyrekcją Johna Debusa.

W repertuarze koncertowym artystka wystąpiła z Amerykańską Orkiestrą Symfoniczną w Requiem Dvořáka w Carnegie Hall, Holenderską Orkiestrą Radiową w The Gospel According to the Other Mary (Marta) Johna Adamsa, Erie Philharmonic w III Symfonii Mahlera, South Dakota Symphony w Messa da requiem Verdiego i Kandydzie (Staruszka) oraz podczas Casals Festival w wersji koncertowej Tristana i Izoldy (Brangäne).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''