• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Lucrezia Garcia

Sopran

Pochodzi z Wenezueli. Studia muzyczne rozpoczęła w klasie skrzypiec. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła podczas występów z wenezuelską Orquesta Sinfonica. W 1995 roku rozpoczęła studia wokalne pod kierunkiem Rosity Del Castillo. Wkrótce potem zaśpiewała partię Ortlinde w Walkirii pod dyrekcją Gregora Buhla. W 1998 roku rozpoczęła naukę w madryckiej Escuela Superior de Mùsica Reina Sofia pod kierunkiem Alfreda Krausa i Teresy Berganzy. Ponadto uczestniczyła w kursach mistrzowskich: Renata Scotto, Ileany Cotrubaş, Toma Krause, Magdy Oliveiro, Vincenza Spatoli.

Na początku swojej kariery artystycznej współpracowała z: Orquesta Nacional de España, Real Orquesta de Sevilla, Orquesta de Radio Televisiòn Espanola, Sinfonica de Galicia, Sinfonica Venezuela, Sinfonica de Santo Domingo, Sinfonica del Principado Asturias oraz występowała m.in. w: Auditorio Nacional de Musica de Madrid, Teatro Monumental, Maestranza de Sevilla, Arriaga de Bilbao, Cervantes de Malaga z takimi dyrygentami, jak: Jiri Kout, Antoni Ros Marbà, Garcìa Asensio, Josep Pons, Vìctor Pablo, Juanjo Mena, Vasily Petrenko, Alvaro Albiach.

W 2001 roku odniosła wielki sukces, debiutując w partii Fiordiligi w Così fan tutte w Palacio de Festivales de Santander oraz w Teatro de la Zarzuela de Madrid. Następnie wystąpiła w Stabat Mater Pergolesiego z Teresą Berganzą pod dyrekcją Pétera Csaby oraz wykonała partię Klarysy (Księżycowy świat) w Teatro Lliure de Barcelona. Wystąpiła w partii Salud w koncertowej wersji Krótkiego życia Manuela de Falli z Orquesta Nacional de Lorreine (dyr. Jacques Mercier) oraz w partii tytułowej w operze Siostra Angelica Pucciniego w reżyserii Giancarla Del Monaco (Uniwersytet Alcalà w Henares).

W 2008 roku zadebiutowała w Seattle Opera (Aida, dyr. Riccardo Frizza), zdobywając uznanie publiczności i krytyków. Występowała w: Aidzie w Madrycie, Segowii, Atenach, Omanie, Katarze i w Berlin Staatsoper, Don Carlosie we Frankfurcie i w Deutsche Oper Berlin, Mefistofelesie w Walencji, Attyli w La Scali, Terme di Caracalla w Rzymie, Pałacu Sztuk w Budapeszcie, Seattle i San Francisco, Aidzie i Nabuccu w Arena di Verona, Normie w Salerno, Zbójcach w Neapolu, Dwóch Foskariuszach w Palermo.

W ostatnich sezonach wystąpiła w Nabuccu, Makbecie i Trubadurze w La Scali, Balu maskowym we Frankfurcie, Attyli w Theater an der Wien, Aidzie w paryskiej Opéra Bastille i neapolitańskim Teatro San Carlo, wersji koncertowej Attyli w Warszawie oraz Stabat Mater Dvořáka z Holenderską Radiową Orkiestrą Filharmoniczną.

Ostatnio debiutowała jako: Santuzza (Rycerskość wieśniacza) w tokijskim Nowym Teatrze Narodowym, Turandotw Dresden Semperoper oraz Amneris (Aida) w Arena di Verona. Ponadto wykonała Requiem Verdiego w National Centre for the Performing Arts w Mumbaju oraz koncertową wersję Aidy (partia tytułowa) z St. Louis Symphony Orchestra.

W najbliższym czasie zaśpiewa partię tytułową w Aidzie w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. 

(fot. arch. artystki)

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''