• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Lucy Carter

Reżyser świateł

Pochodząca z Anglii Lucy Carter współpracuje blisko z Waynem McGregorem, choreografem-rezydentem Royal Ballet. Pracowała przy następujących produkcjach londyńskiego zespołu: Woolf Works, Tetractys, Raven Girl, Metamophosis: Titian 2012, Live Fire Exercise, Chroma, Infra and Qualia oraz Dydona i Eneasz / Acis i Galatea dla Royal Opera. W sezonie 2015/16 wspólnie z McGregorem zrealizowała z tancerzami Royal Ballet jednoaktowy balet Obsidian Tear.

Carter studiowała taniec i aktorstwo w Roehampton Institute (University of Surrey) oraz reżyserię świateł w Royal Central School of Speech and Drama. Poza Royal Ballet, współpracowała także z San Francisco Ballet, Baletem Bolszoj, Baletem Opery Paryskiej, Baletem Stuttgarckim, Baletem Australijskim, New York City Ballet oraz Scottish Ballet. Dla Studia Wayne McGregor zaprojektowała światła do Atomos, FAR, Dyad 1909 (In the Spirit of Diaghilev) oraz Entity. Oświetlała także takie produkcje operowe jak Skrzypek na dachu (Grange Park Opera), Rzekoma ogrodniczka (Glyndebourne Festival), Grimes on the Beach (Aldeburgh Festival), Lohengrin (Welsh National Opera, Teatr Wielki – Opera Narodowa) oraz Výlety páně Broučkovy (Opera North). Carter współpracuje także z teatrami dramatycznymi. Zrealizowała Husbands and Sons, Emil and the Detectives i Medea and Blurred Lines (National Theatre), Saturday Night and Sunday Morning (Royal Exchange Manchester), Love and Money (Young Vic) i Otello (Sheffield). Za projekt oświetlenia do Chromy i Woolf Works Carter otrzymała Knight of Illumination Award.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''