• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Marco Esposito

PIERWSZY SOLISTA

Urodzony:

Torre Annunziata, Włochy

Szkoła:

• Szkoła Baletowa Opery Rzymskiej (2016)

Ważniejsi pedagodzy:

• Susanna Serafini, Alessandro Molin, Pablo Moret, Offelia Gonzalez

Angaże:

• Polski Balet Narodowy, Warszawa, od 2016 jako tancerz, od 2019 koryfej, od 2022 solista

Galeria

  • Zobacz zdjęcie: „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę), fot. Ewa Krasucka „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) oraz Mikołaj Czyżowski i Cezary Wąsik, fot. Ewa Krasucka „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) oraz Mikołaj Czyżowski i Cezary Wąsik, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: "Grosse Fuge”, Marco Esposito i Manon Kolanowski, fot. Ewa Krasucka "Grosse Fuge”, Marco Esposito i Manon Kolanowski, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Burza”, Marco Esposito (Prospero) i Chinara Alizade (Miranda), fot. Ewa Krasucka „Burza”, Marco Esposito (Prospero) i Chinara Alizade (Miranda), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) i Yuka Ebihara (Julia), fot. Ewa Krasucka „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) i Yuka Ebihara (Julia), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Przypowieść sarmacka”, Marco Esposito (Wacław) i Aneta Zbrzeźniak (Klara), fot. Ewa Krasucka „Przypowieść sarmacka”, Marco Esposito (Wacław) i Aneta Zbrzeźniak (Klara), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Adagio&Scherzo”, Marco Esposito i Chinara Alizade, fot. Ewa Krasucka „Adagio&Scherzo”, Marco Esposito i Chinara Alizade, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula) i Chinara Alizade (Mina), fot. Ewa Krasucka „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula) i Chinara Alizade (Mina), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Eroica Variations”, Marco Esposito i Marko Juusela, fot. Ewa Krasucka „Eroica Variations”, Marco Esposito i Marko Juusela, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Mayerling”, Marco Esposito (Węgierski Oficer), Rosa Pierro (Cesarzowa Elżbieta) i Wojciech Ślęzak (Kapitan 'Bay' Middleton), fot. Ewa Krasucka „Mayerling”, Marco Esposito (Węgierski Oficer), Rosa Pierro (Cesarzowa Elżbieta) i Wojciech Ślęzak (Kapitan 'Bay' Middleton), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Do Not Go Gentle”, Marco Esposito, fot. Ewa Krasucka „Do Not Go Gentle”, Marco Esposito, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Mąż i żona”, Marco Esposito (Wacław) i Diogo de Oliveira (Alfred), fot. Ewa Krasucka „Mąż i żona”, Marco Esposito (Wacław) i Diogo de Oliveira (Alfred), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna), fot. Ewa Krasucka „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Przypowieść sarmacka”, Marco Esposito (Wacław) i Yana Shtanhei (Podstolina), fot. Ewa Krasucka „Przypowieść sarmacka”, Marco Esposito (Wacław) i Yana Shtanhei (Podstolina), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Grosse Fuge”, Marco Esposito, Gregor Giselbrecht, Kristóf Szabó, Marko Juusela, fot. Ewa Krasucka „Grosse Fuge”, Marco Esposito, Gregor Giselbrecht, Kristóf Szabó, Marko Juusela, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula) i Elisabeta Formento (Lucy), fot. Ewa Krasucka „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula) i Elisabeta Formento (Lucy), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Infra”, Marco Esposito i Rosa Pierro, fot. Ewa Krasucka „Infra”, Marco Esposito i Rosa Pierro, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna) i Rachael Vrbancic (Kobieta), fot. Ewa Krasucka „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna) i Rachael Vrbancic (Kobieta), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Do Not Go Gentle”, Marco Esposito, Maksim Woitiul i Paweł Koncewoj, fot. Ewa Krasucka „Do Not Go Gentle”, Marco Esposito, Maksim Woitiul i Paweł Koncewoj, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula), fot. Ewa Krasucka „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka „Dziadek do orzechów”, Marco Esposito (Książę) i Elisabeta Formento (Klara), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Burza”, Marco Esposito (Prospero) oraz Chinara Alizade (Miranda) i Patryk Walczak (Ferdinand), fot. Ewa Krasucka „Burza”, Marco Esposito (Prospero) oraz Chinara Alizade (Miranda) i Patryk Walczak (Ferdinand), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna)i Rachael Vrbancic (Kobieta), fot. Ewa Krasucka „Powracające fale”, Marco Esposito (Mężczyzna)i Rachael Vrbancic (Kobieta), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula), fot. Ewa Krasucka „Dracula”, Marco Esposito (Stary Dracula), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka „Korsarz”, Marco Esposito (Lanquedem), fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) i Polski Balet Narodowy, fot. Ewa Krasucka „Romeo i Julia”, Marco Esposito (Pan Capuleti) i Polski Balet Narodowy, fot. Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: „Mąż i żona”, Marco Esposito (Wacław), fot. Ewa Krasucka „Mąż i żona”, Marco Esposito (Wacław), fot. Ewa Krasucka

Repertuar

  • Z Polskim Baletem Narodowym

    • Mechanik w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Pas de six w Poskromieniu złośnicy (John Cranko)
    • Adorator Manon w Damie kameliowej (John Neumeier)
    • Duet 1 w Adagio & Scherzo (Krzysztof Pastor)
    • Mężczyzna w Powracających falach (Emil Wesołowski)
    • Porucznik Polski w Jeziorze łabędzim (z nowym librettem, Krzysztof Pastor)
    • Para w I przejdą deszcze… (Krzysztof Pastor)
    • Solista Walca Kwiatów w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Wacław w Przypowieści sarmackiej (Conrad Drzewiecki / Emil Wesołowski)
    • Wacław w Mężu i żonie (Anna Hop)
    • Książę Fleur de Pois w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
    • Książę Kopciuszka w Śpiącej królewnie (trad. / Jurij Grigorowicz)
    • Solista w Infra (Wayne McGregor)
    • Solista w Do Not Go Gentle… (Krzysztof Pastor)
    • Dziadek do Orzechów w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Generał w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Pan Capuleti w Romeo i Julii (Krzysztof Pastor)
    • Hrabia Hoyos w Mayerlingu (Kenneth MacMillan)
    • Węgierski Oficer 2. w Mayerlingu (Kenneth MacMillan)
    • Lanquedem w Korsarzu (trad. / Manuel Legris)
    • Trio w Exodusie (kreacja, Anna Hop)
    • Solo 3. w Exodusie (kreacja, Anna Hop)
    • Książę w Dziadku do orzechów (Toer van Schayk & Wayne Eagling)
    • Stary Dracula w Draculi (Krzysztof Pastor
    • Hrabia Dracula w Draculi (Krzysztof Pastor)
    • Prospero w Burzy (Krzysztof Pastor)
    • Espada w Don Kichocie (trad. / Alexei Fadeyechev)
    • Bolero w Don Kichocie (trad. / Alexei Fadeyechev)
    • Duet 2 w Moving Rooms (Krzysztof Pastor)
    • Para 4. w Grosse Fuge (Hans van Manen)
    • Pas d’action w Bajaderze (trad. / Natalia Makarowa)
    • Soloist w Kilar Concerto (Krzysztof Pastor)
    • Wilk w Pinokiu (kreacja, Anna Hop)
    • Pan Młody Mads Moen w balecie Peer Gynt (Edward Clug)
    • Kawaler de Grieux w Damie kameliowej (John Neumeier)
    • Monsieur Duval w Damie kameliowej (John Neumeier)
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''