• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Marion Hewlett

Projektantka świateł

Początkowo pracowała dla współczesnych choreografów, takich jak: Sidonie Rochon, Hella Fattoumi, Eric Lamoureux, Francesca Lattuada i Dominique Boivin.

Do teatrów dramatycznych i operowych weszła jako projektantka świateł znanego reżysera Stéphane'a Braunschweiga. Realizowała z nim przedstawienia: Trylogia niemiecka, Wiśniowy sad,Opowieść zimowa i Faust we Francji i we Włoszech; Franziska w paryskim Odeonie; Raj utracony, Peer Gynt, Miarka za miarkę we Francji, na Festiwalu w Edynburgu i w londyńskim Barbicanie; Kupiec wenecki w Bouffes du Nord i Piccolo Teatro w Mediolanie; Woyzeck w Monachium i Strasburgu; Prometeusz ujarzmiony, Mewa, Rodzina Schroffensteinów i Upiory we Frankfurcie; Mizantrop w Bouffes du Nord; Dzika kaczka, Trzy siostry i Świętoszek w Strasburgu. Pracowali też razem w operze, realizując: Zamek księcia Sinobrodego, Fidelia w berlińskiej Staatsoper (powtórzonego potem w Wenecji i Jerozolimie), Jenufę w paryskim Théâtre du Châtelet, Rigoletta w Théâtre de la Monnaie w Brukseli i w Wenecji, Elektrę w Opéra du Rhin, Czarodziejski flet, Sprawę Makropoulosa, Wozzecka i cały Pierścień Nibelunga na Festiwalu Operowym w Aix-en-Provence oraz Don Carlosa w mediolańskim Teatro alla Scala.

Współpracuje również z innymi reżyserami teatralnymi, jak: Robert Cordier, Jacques Rosner, Laurent Laffargue, Anne-Laure Liégeois, a na scenach operowych korzystali z jej współpracy: Christian Gangneron, Philippe Berling, Schullin Alexander i Robyn Orlin. Projektowała światła i dekoracje do kilku sztuk Claude'a Duparfait, a także do Zamku księcia Sinobrodego w Rio de Janeiro, Rigoletta oraz baletów Popołudnie fauna, Les Biches, Dafnis i Chloe w Opéra de Metz. Pracowała w paryskiej Operze Narodowej jako reżyser świateł przy realizacji baletów Angelina Preljocaja (Casanova), Rolanda Petit (Clavigo) i Patrice'a Barta (Mała tancerka z Degasa). Dla Preljocaja oświetlała także jego choreografię Święta wiosny; dla Rolanda Petit balety: Proust, Dama pikowa w moskiewskim Teatrze Bolszoj, Passacaglia i Zemsta nietoperza w Operze Tokijskiej oraz Zizi 2000 Operze Bastille, a dla Patrice'a Barta jego balety: Czajkowski w Fińskim Balecie Narodowym oraz Chopin, artysta romantyczny w Polskim Balecie Narodowym (2010).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''