• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Marisol Montalvo

Sopran

W swoim dorobku posiada bardzo bogaty repertuar operowy, wśród wielu jej popisowych partii znajdują się m.in.: tytułowa Lulu Berga, Blonda w Uprowadzeniu z seraju Mozarta, Gilda w Rigoletcie Verdiego, Bella w Paganinim Lehára, partia tytułowa w Dinorah Meyerbeera, Eurydyka w Orfeuszu i Eurydyce Glucka, Il Serpente iIl Madre w Re Orso Marco Stroppy, Królewna w Dziecku i czarach Ravela, Jenny w Powstaniu i upadku miasta Mahagonny Weilla, Esmeralda w Sprzedanej narzeczonej Smetany, Chiang Ch’ing w Nixonie w Chinach Adamsa, Fiakermilli w Arabelli i Carmina burana Orffa, Oskar w Balu maskowym Verdiego, partia tytułowa w Cecilii Chaynesa, La voix de la soprano w Maldoror Maintza, Nanetta w Falstaffie Verdiego, Autonoe w Bachantkach Henzego, Woglinda i Trzecia Norna w Zmierzchu bogów Wagnera, Max w Where the Wild Things Are Knussena, Aglaia w Medei Liebermanna i Anusia w Wolnym strzelcu Webera.

Artystka gościła na scenach najważniejszych teatrów operowych w Europie (Austria, Niemcy, Francja, Monte Carlo, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Wielka Brytania), a także w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Izraelu. W sezonie 2013/14 występowała m.in. jako: Zofia w Kawalerze srebrnej róży z National Symphony Orchestra, Mayra w prapremierze La mina de Oro Vázqueza (festiwal w Teatro repertorio, Portoryko); śpiewała także w: Pli selon pli Bouleza z BBC Scottish Symphony, Requiem Zimmermanna z Hessische Rundfunk Frankfurt, Quatre Lieder i Cinq Lieder spirituels Weberna z Ensemble Intercontemporain i Como una ola de fuerza y luz Nony z Orkiestrą Symfoniczną Fińskiego Radia.

Jest niezwykle ceniona jako interpretatorka kompozycji Matthiasa Pintschera, jego Herodiade Fragmente wykonywała z takimi zespołami, jak: Wiener Philharmoniker, Cleveland Orchestra, Saarbrücken Orchestra, Mitteldeutscher Rundfunk Orchester, podczas koncertu w ramach BBC Promenade, w Monachium, Paryżu i Londynie; Twilight Song i niemiecką premierę L’espace dernier zaśpiewała w Alte Oper Frankfurt. Regularnie współpracuje z dyrygentem Christophem Eschenbachem i Philadelphia Orchestra. Pod jego batutą wykonała VIII Symfonię Mahlera z Orchestre de Paris (DVD) oraz Herodiade Fragmente i IX Symfonię Beethovena z National Symphony Orchestra. Z powodzeniem wykonuje także repertuar koncertowy, m.in.: Pieśń skargi Mahlera z London Symphony Orchestra, VIII Symfonię Mahlera z Bamberger Symphoniker, Double jeu Dalbaviego z Orchestre de Paris, Just an Accident Staara z Wiener Philharmoniker, Canto di vita e amore Nony z Filharmonikami Berlińskimi, Pour un monde noir Chaynesa z Orchestre Colonne, Requiem Faurégo i fragmenty z Kandyda z Orchestre National de Pays de la Loire, Nowego Orfeusza Weilla i Brecht Lieder Halfftera z Mitteldeutsche Rundfunk Orchester, Siedem wczesnych pieśni Berga i A Mind of Winter Benjamina w Strasburgu, Carmina burana Orffa w São Paolo i Marię Triptychon Franka Martina w Utrechcie.

fot. O. Wilkens

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''