• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Marlis Petersen

Sopran

Ukończyła Akademię Muzyczną w Stuttgarcie pod kierunkiem Sylwii Geszty. Karierę rozpoczęła w zespole Städtische Bühnen Nuremberg, gdzie kreowała takie partie, jak: Ännchen (Wolny strzelec Webera), Blonde (Uprowadzenie z Seraju Mozarta), Adeli (Zemsta nietoperza J. Straussa), Rosiny (Cyrulik sewilski Rossiniego), Lulu w operze Berga i Królowej nocy (Czarodziejski flet Mozarta). W latach 1998–2003 była związana z Deutsche Oper am Rhein Dusseldorf.

Marlis Petersen zadebiutowała w Operze Wiedeńskiej jako Lulu. Partię tę wykonywała także w inscenizacji Petera Konwitschnego w Hamburgu, na scenie Chicago Lyric Opera oraz w Atenach. Gościła także regularnie na scenach czołowych teatrów operowych świata, m.in. Opéra de Paris, Théâtre de la Monnaie Brussels, oper w Berlinie, Hamburgu, Monachium i Wiedniu, Theater an der Wien, Metropolitan Opera, Los Angeles Opera, Chicago Lyric Opera oraz na festiwalach w Salzburgu i Aix-en-Provence.

Poza partią Lulu, istotne miejsce w repertuarze operowym artystki zajmuje rola Violetty (Traviata Verdiego), Zuzanny (Wesele Figara Mozarta), Paminy (Czarodziejski flet), Adeli i Rozalindy (Zemsta nietoperza), Marguerite (Hugenoci Meyerbeera), Manon, Thais w operach Masseneta oraz Elektry (Idomeneusz, król Krety Mozarta). W ostatnim czasie artystka odniosła sukces w nowej inscenizacji Lulu w Operze Bawarskiej, a także w Metropolitan Opera w Nowym Jorku – występ ten był jej pożegnaniem z rolą. Ogromne zainteresowanie wzbudził także jej występ w Traviacie w reżyserii Petera Konwitschnego w Grazu i Wiedniu. Marlis Petersen brała udział w prapremierach takich spektakli, jak: Fedra Hansa Wernera Henze w Berlinie i Brukseli, La grande magia Manfreda Trojahna w Semperoper Dresden oraz Medei Ariberta Reimanna w Operze Wiedeńskiej.

Jeżeli chodzi o repertuar koncertowy, artystka współpracowała z takimi uznanymi dyrygentami, jak: Zubin Mehta, Lorin Maazel, Antonio Pappano, Jeffrey Tate, Ingo Metzmacher czy Thomas Hengelbrock. Pracowała także ze specjalistami w wykonawstwie historycznym, jak np. René Jacobs, Ton Koopman, Trevor Pinnock i Helmuth Rilling.

W 2013 Marlis Petersen otrzymała Austriacką Teatralną Nagrodę Muzyczną za interpretację trzech głównych ról kobiecych w Opowieściach Hoffmana Offenbacha na scenie Theater an der Wien a także, po raz trzeci z rzędu, tytuł Śpiewaka Roku nadawany przez magazyn „Opernwelt”.

Plany artystyczne Marlis Petersen obejmują m.in. występy na scenie Theater an der Wien w Wiedniu (Hamlet Thomasa i Maria Stuart Donizettiego), Opery Wiedeńskiej (Manon) i Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (debiut w partii Marietty w Umarłym mieście Korngolda). Artystka weźmie także udział w ceremonii otwarcia Elbphilharmonie w Hamburgu, gdzie zaśpiewa w prapremierze oratorium Arche Jörga Widmanna pod batutą Kenta Nagano.

fot. archiwum artystki

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''