Gdańszczanka, aktorka, pierwsza w Polsce pieśniarka fado, pedagożka specjalizująca się w dramie teatralnej, reżyserka.
Ukończyła Studium Aktorskie przy Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (1984), Animację Społeczną (2011) oraz Pedagogikę Międzykulturową i Regionalną (2013) na Uniwersytecie Gdańskim. Po ukończeniu Studium Aktorskiego przez blisko trzy sezony pracowała w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie.
W 1985 roku na XXIV Rzeszowskich Spotkaniach Teatralnych zdobyła nagrodę za najlepszą rolę żeńską, za tytułową Matkę Witkacego w reżyserii Stanisława Wieszczyckiego, a rok później Nagrodę Prezydenta Miasta Rzeszowa.
W 1987 roku powróciła do Gdańska, do macierzystego Teatru Wybrzeże, z którym jest związana do dzisiaj i w którym zagrała wiele różnych ról, a także współpracowała z wieloma reżyserami m.in. z Ryszardem Majorem, Tadeuszem Bradeckim, Adamem Orzechowskim, Adamem Nalepą, Michałem Kotańskim, Wojciechem Nowakiem, Rudolfem Zioło czy Krzysztofem Babickim.
W sezonie 1993/1994 na zaproszenie Ryszarda Majora grała gościnnie w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim.
W 2004 roku dostała nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego za Najważniejsze Wydarzenie Muzyczne 2003 roku za koncert pieśni fado. W 2005 roku na festiwalu Teatru Wybrzeże dostała nagrodę publiczności za koncerty fado i recital piosenek Anny German Zanim zaśniesz pomysł o mnie. W 2014 została uhonorowana tytułem „Profesjonaliści Forbesa”. W 2016 otrzymała specjalną nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego i Pomorską Nagrodę Artystyczną Gryfa Pomorskiego za książkę Teatr... jest całym moim życiem. Opowieść o Ryszardzie Majorze.
W 2021 roku za rolę Niani w operetce Karmaniola Stanisława Moniuszki w reżyserii Pawła Aignera otrzymała nagrodę czytelników „Dziennika Bałtyckiego”.
W 2022 na Festiwalu Sztuki Aktorskiej w Kaliszu dostała zbiorową nagrodę aktorską za Awanturę w Ghioggi Carlo Goldoniego w reżyserii Pawła Aignera, a w 2024 za rolę matki w Pięknej Zośce w reżyserii Marcina Wierzchowskiego w Konkursie na wystawienie polskiej sztuki współczesnej Instytutu Teatralnego w Warszawie.
Czterokrotnie została nagradzana z okazji Miedzynarodwego Dnia Teatru Nagrodą Prezydenta Miasta Gdańska: w 2006, 2011, 2016, 2022 roku. W 2024 roku została odznaczona Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. W 2010 roku była stypendystką Urzędu Marszałkowskiego.
Obecnie na deskach Teatru Wybrzeże można ją oglądać w spektaklach Piękna Zośka w reż. Marcina Wierzchowskiego, w Nieczułości wg książki Martyny Bundy i Pustych miejscach Claudi Cedo oba przedstawienia w reż. Leny Frankiewicz, w Awanturze w Ghioggi w reż. Pawła Aignera, Żabusi Gabrieli Zapolskiej w reż. Jarosława Tumidajskiego, w Placu bohaterów Thomasa Bernharda w reż. Franciszka Szumińskiego czy posłuchać koncertu fado lub oryginalnego Fatum, do którego teksty zostały napisane dla niej przez m.in. Szymona Jachimka i Janusza Kukułę, a muzyka została skomponowana m.in. przez Marka Czerniewicza, Bolesława Rawskiego, Jacka Grudnia.
Rozwijając swoje pasje i zainteresowania działa aktywnie rownież na polu pedagogicznym i reżyserskim. Ma na swoim koncie wiele projektów spoleczno-edukacyjnych i wyreżyserowanych spektakli.
Współpracuje z wieloma instytucjami artystycznymi i edukacyjnymi na terenie Trójmiasta i województwa między innymi z: Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, prowadząc Młody Teatr Szekspirowski czy Uniwersytetem Gdańskim, prowadząc zajęcia ze studentami Wiedzy o Teatrze oraz Socjoterapii. W latach 1994-2009 była szefową artystyczną legendarnego Gdańskiego Wybrzeżaka, a w 2013 roku założyła Teatr Medium w Starogardzie Gdańskim, który był trzykrotnie nominowany do najważniejszej nagrody w dziedzinie kultury i tak w 2024 roku otrzymał „Wierzyczankę” – Nagrodę Prezydenta Miasta Starogardu Gdańskiego.
W czasie pandemii wyreżyserowała cykl 16 Bajek Czwartkowych przypowieści filozoficznych Michaela Piquemala, które można obejrzeć na kanale YouTube.
