• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Massimo Giordano

Tenor

Ukończył konserwatorium w Trieście (klasa fletu i śpiewu) oraz studia wokalne pod kierunkiem Cecilii Fusco. Jest laureatem licznych konkursów wokalnych. Zadebiutował w 1997 roku jako Tytus w Łaskawości Tytusa Mozarta w Spoleto. W 2001 roku wystąpił po raz pierwszy w Teatro alla Scala (Dzień panowania Verdiego) oraz na Festiwalu Salzburskim jako Fenton w Falstaffie Verdiego(dyr. Claudio Abbado, a następnie Lorin Maazel).

Zdobył uznanie na najważniejszych scenach operowych świata, m.in. londyńskiej Operze Królewskiej, Operze Paryskiej, berlińskiej Deutsche Oper, wiedeńskiej Staatsoper, moskiewskim Teatrze Bolszoj, rzymskim Teatro dell'Opera, Metropolitan Opera w Nowym Jorku, zurychskim Opernhausie, mediolańskiej La Scali i Bayerische Staatsoper w Monachium. 

W poprzednich sezonach można go było usłyszeć w partii Don José w Carmen Bizeta w berlińskiej Deutsche Oper, Arena di Verona, wiedeńskiej Staatsoper i zurychskim Opernhausie; Cavaradossiego w monachijskiej, wiedeńskiej i berlińskiej Staatsoper, drezdeńskiej Semperoper i Dallas Opera; Rodolfo w CyganeriiPucciniego w Operze Paryskiej, monachijskiej, wiedeńskiej i berlińskiej Staatsoper, londyńskiej Operze Królewskiej, Metropolitan Opera w Nowym Jorku i Los Angeles Opera; Alfredo w Traviacie Verdiego w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, monachijskiej Staatsoper, berlińskiej Deutsche Oper, Teatrze Bolszoj, Teatro Regio w Parmie, Teatro Giuseppe Verdi w Trieście, Teatro alla Scala (dyr. Lorina Maazela), a także operach w Los Angeles Opera i Santa Fe (debiut sceniczny w USA); Romeo w Romeo i Julii Gounoda w monachijskiej Staatsoper, Oper Frankfurt, Lyric Opera of Chicago i Pittsburgh Opera; tytułowy Werther w operze Masseneta w monachijskiej Staatsoper, berlińskiej Deutsche Oper i zurychskim Opernhausie; Des Grieux w Manon Masseneta w Teatro alla Scala, wiedeńskiej Staatsoper (u boku Anny Netrebko) i Metropolitan Opera (obok Renée Fleming); Nemorino w Napoju miłosnym Donizettiegow Opera de Monte Carlo i wiedeńskiej Staatsoper; Fenton w Falstaffie w drezdeńskiej Semperoper i londyńskiej Operze Królewskiej (dyr. Antonio Pappano); Rinuccio w Giannim Schicchim Pucciniego w Metropolitan Opera (dyr. James Levine) i na Festiwalu w Glyndebourne (dyr. Vladimir Jurowski) oraz serii recitali w duecie z Anną Netrebko w różnych miastach Europy.

Często występuje z repertuarem koncertowym. Wykonał Requiem Verdiego w Amsterdamie, Tuluzie, Wiedniu, Dreźnie i Budapeszcie (dyr. Riccardo Chailly), Tel Awiwie (dyr. Zubin Mehta), Rzymie i Sydney (dyr. Gianluigi Gelmetti). Współpracował z takimi dyrygentami jak: Claudio Abbado, Bruno Campanella, Riccardo Chailly, Alain Guingal, Gabriele Ferro and Michel Plasson i reżyserami Declan Donnellan, Alberto Fassini, Pierluigi Pizzi, Luca Ronconi, Graham Vick i Franco Zeffirelli.

Sezon 2017/18 rozpoczął debiutem w partii Gabriele’a Adorno w Simonie Boccanegrze Verdiego w hamburskiej Staatsoper. Następnie wystąpił jako Cavaradossi w Tosce Pucciniego w Londynie, Rzymie i Wiedniu. Artysta zadebiutował też w Opera National du Rhin w Strasburgu jako tytułowy Werther Masseneta oraz z zespołem Opery w Lionie jako Foresto w wykonaniach koncertowych Attyli w Lionie i Paryżu. Wziął udział w wykonaniu Cyganerii z Kaohsiung Symphony Orchestra na Tajwanie i Messa di Gloria Pucciniego z Symfoniczną Orkiestrą Radiową we Frankfurcie. 

W obecnym sezonie zadebiutuje w Staatstheater w Stuttgarcie i Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Cavaradossi w Tosce. W partii tej będzie go można także usłyszeć w berlińskiej Deutsche Oper. Wystąpi również jako Alfredo w Traviacie na scenie berlińskiej Staatsoper i Pollione w Belliniego z Orkiestrą Moskiewskiego Państwowego Towarzystwa Filharmonicznym. 

fot. Marisa Crawford

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''