
Alt. Pochodzi z Norymbergii. Studiował w Musikhochschule w Karlsruhe, Schola Cantorum Basiliensis, u Marilyn Horne w Nowym Jorku i u Eytana Pessena w Staatsoper w Stuttgarcie, gdzie debiutował w Królu Arturze Purcella. Dotychczas jako jedyny alt był zwycięzcą 37. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Francesco Viñasa w Barcelonie i 19. Konkursu Wokalnego Belvedere im. Hansa Gabora w Wiedniu. Wyróżniony tytułem „Rising Star” Filharmonii w Kolonii oraz nominacjami do Nagrody Stowarzyszenia Niemieckich Krytyków Fonograficznych i Niemieckiej Nagrody Teatralnej Der Faust.
W swoim repertuarze ma m.in. takie partie, jak: tytułowe w Tankredzie Rossiniego, Orfeuszu i Eurydyce i Ezio Glucka, Orlandzie szalonym Vivaldiego i Juliuszu Cezarze, Armindo w Partenope, Arcane w Teseo oraz tytułowa w Admeto, re di Tessaglia Händla, Otton w Koronacji Poppei Monteverdiego, Oberon w Śnie nocy letniej, Apollo w Śmierci w Wenecji Brittena, Orlofsky w Zemście nietoperza J. Straussa, Antippo w Der geduldige Socrates, Florus i Lucius w Germanicusie Telemanna.
Za swoją niezwykłą barwę głosu jest wysoko ceniony na międzynarodowej scenie operowej i koncertowej. Występował m.in. w: Theater an der Wien, wiedeńskim Musikverein, Staatsoper Stuttgart, Staatstheater Darmstadt, Operze w Hamburgu, Aalto-Musiktheater Essen, Operze w Berlinie, Opern- und Schauspielhaus Frankfurt, Norweskiej Operze Państwowej w Oslo, Semperoper Dresden, Oper Frankfurt, Staatsoper Berlin oraz na Festiwalu im. Georga Friedricha Händla, Kissinger Sommer i Innsbrucker Festwochen. W ostatnich latach koncertował m.in. z: Filharmonią Wiedeńską (pod dyr. Riccardo Mutiego), Filharmonią Petersburską (pod dyr. Yuriego Temirkanova), z Accademia di Santa Cecilia w Rzymie (pod dyr. Fabia Luisiego), Orchestra del Teatro di San Carlo (pod dyr. Nicola Luisottiego) oraz z: Staatsorchester Stuttgart, Freiburger Barockorchester, Filharmonią Berlińską, Akademie für Alte Musik Berlin, Internationale Bachakademie Stuttgart, Concerto Köln. Występował w spektaklach i koncertach emitowanych przez radio i telewizję wielu krajów, m.in. w Mszy h-moll Bacha z Gewandhausorchester w Lipsku. Obok płyty solowej Głos królów (Stimme der Könige) ukazało się szereg wydawnictw CD i DVD z koncertów i spektakli z udziałem artysty, m.in. Tankred Rossiniego i Ezio Glucka (produkcja Deutsche Oper am Rhein), w których wykonał partię tytułowe. Współpracuje z takimi dyrygentami, jak: Riccardo Muti, Yuri Temirkanov, Paolo Carignani, Rafael Frühbeck de Burgos, Stefan Soltesz, Peter Eötvös, Ralf Weikert, Fabio Luisi i Nicola Luisotti; w przestrzeni muzyki dawnej z: Rinaldo Alessandrinim, Thomasem Hengelbrockiem, Alessandro De Marchi, Ivorem Boltonem, Royem Goodmanem, Marcusem Creedem, Diego Fasolisem, Howardem Armanem, Raymondem Leppardem, Pierre Cao, Christophe Roussetem i René Jacobsem. Łączy go wieloletnia współpraca z Nikolausem Harnoncourtem, z którym często koncertuje, jak również przygotowuje produkcje sceniczne (m.in. Unulfo w Rodelindzie, Hamor w Jefte, Didymus w Theodorze Händla, Oda do św. Cecylii Purcella). Wolfgang Rihm skomponował dla niego Edypa w Kolonie (Oedipus auf Kolonos), który został wykonany podczas Festival Rossini w Wildbad w 2008 roku.
Prowadzi międzynarodowe kursy mistrzowskie, m.in. w Nowym Jorku, San Francisco oraz w Izraelu. Od 2014 roku jest jednym z głównych pedagogów Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.