Absolwentka warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w klasie profesor Izabelli Kłosińskiej, po ukończeniu którego kontynuowała naukę na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst u Claudii Vischi. W ramach programu Erasmus kształciła się również w Conservatorio di Musica Santa Cecilia w Rzymie u Rebecchi Berg i Sary Mingardo.
Jest laureatką trzeciego miejsca i nagrody publiczności podczas International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti (2012); drugiego miejsca, nagrody publiczności i licznych wyróżnień na Hilde Zadek Gesangswettbewerb w Wiedniu (2013), jak również wyróżnienia podczas DEBUT Gesangswettbewerb w Niemczech (2016).
Artystka regularnie współpracuje z prestiżowym Theater an der Wien w Wiedniu, gdzie w ostatnim czasie miała okazję występować jako Hermia w Śnie nocy letniej B. Brittena (reż. D. Micheletto, dyr. L. Hussain), Ann Kennedy w Marii Stuardzie G. Donizettiego (reż. Christoph Loy, dyr. P. Arrivabeni) oraz Dama di Lady Macbeth u boku Plácido Domingo w Makbecie G. Verdiego (reż. R. Gayer, dyr. B. de Billy). W czerwcu 2017 zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej rolą Lucienne w Umarłym mieście E. Korngolda (reż. M. Treliński, dyr. L. König). Niezwykle ważnym dla artystki wydarzeniem był udział w koncercie sylwestrowym w 2015 r. w Theater an der Wien zatytułowanym 3 mezzi, mającym formę gali trzech mezzosopranów, gdzie wystąpiła u boku Anne Sofie von Otter i Angeliki Kirschlager.
W latach 2013-2016 Natalia Kawałek należała do Junges Ensemble des Theaters an der Wien, w ramach którego na deskach wiedeńskiej Kammeroper kreowała między innymi role: Carmen w operze G. Bizeta, Armidy w Rinaldo G.F. Haendla, Concepcion w Godzinie hiszpańskiej M. Ravela, Annio w Łaskawości Tytusa W. A . Mozarta. W 2016 roku debiutowała także na festiwalu operowym w Glyndebourne rolą Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta.
Bardzo często jest zapraszana do współpracy przez zespoły muzyki dawnej. Regularnie współpracuje z zespołem grającym na instrumentach historycznych Il Giardino d'Amore (z którym debiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall w 2014 roku i z którym z powodzeniem koncertuje w Polsce, Europie, USA, jak i w Chinach). Z kolei z orkiestrą Capellą Cracoviensis miała okazję występować na Bach Festival w Świdnicy w roli Ginevry w Ariodante G. F. Haendla (dyr. A. Spering), na festiwalu Opera Rara jako tytułowa Halka w Halce wileńskiej S. Moniuszki (reż. Cezary Tomaszewski, dyr. J. T. Adamus), jak również z tym samym tytułem w Koominen Ooppera w Helsinkach w reż. Laury Akerlund, jako Dorabella w Così fan tutte W. A. Mozarta (reż. C. Tomaszewski, dyr. J. T. Adamus) oraz w oratorium Powrót Tobiasza J. Haydna (dyr. P. Goodwin).
Do współpracy zaprasza ją również J. Ch. Spinosi i jego Ensemble Matheus, z którym wykonywała partię altu solo w Mesjaszu G. F. Haendla w Auditorio w Valladolid (2017 r.), jak też rolę Enrico w koncertowej wersji opery Elżbieta, królowa Anglii G. Rossiniego (Opera Royal de Versailles, 2017 r.). Pod batutą Alana Curtisa i z jego zespołem Il Complesso Barocco wystąpiła w roli Creusy w koncertowej wersji Demofonte W. Glucka (Theater an der Wien, 2016 r.), z kolei z wiedeńskim zespołem Bach Consort pod kierownictwem Rubena Dubrovskiego wystąpiła w rosyjskiej prapremierze opery Rinaldo G. F. Handla w roli Armidy, która miała miejsce w Teatrze Bolszoj w Moskwie (2016 r.).
Płyty, na których można usłyszeć Natalię Kawałek ukazały się dzięki wytwórni Evoe Records i należą do nich: Amor Sacro Amor Profano, Cantates et petits macarones z Il Giardino d’Amore, Carnevale di Venezia wraz z Miriam Albano oraz Jakubem Józefem Orlińskim, Enemies in Love oraz It’s Christmas Time.
Fot. Marcel Plavec