• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Natalia Kawałek

mezzosopran

Absolwentka warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w klasie profesor Izabelli Kłosińskiej, po ukończeniu którego kontynuowała naukę na wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst u Claudii Vischi. W ramach programu Erasmus kształciła się również w Conservatorio di Musica Santa Cecilia w Rzymie u Rebecchi Berg i Sary Mingardo.

Jest laureatką trzeciego miejsca i nagrody publiczności podczas International Singing Competition for Baroque Opera Pietro Antonio Cesti (2012); drugiego miejsca, nagrody publiczności i licznych wyróżnień na Hilde Zadek Gesangswettbewerb w Wiedniu (2013), jak również wyróżnienia podczas DEBUT Gesangswettbewerb w Niemczech (2016).

Artystka regularnie współpracuje z prestiżowym Theater an der Wien w Wiedniu, gdzie w ostatnim czasie miała okazję występować jako Hermia w Śnie nocy letniej B. Brittena (reż. D. Micheletto, dyr. L. Hussain), Ann Kennedy w Marii Stuardzie G. Donizettiego (reż. Christoph Loy, dyr. P. Arrivabeni) oraz Dama di Lady Macbeth u boku Plácido Domingo w Makbecie G. Verdiego (reż. R. Gayer, dyr. B. de Billy). W czerwcu 2017 zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej rolą Lucienne w Umarłym mieście E. Korngolda (reż. M. Treliński, dyr. L. König). Niezwykle ważnym dla artystki wydarzeniem był udział w koncercie sylwestrowym w 2015 r. w Theater an der Wien zatytułowanym 3 mezzi, mającym formę gali trzech mezzosopranów, gdzie wystąpiła u boku Anne Sofie von Otter i Angeliki Kirschlager.

W latach 2013-2016 Natalia Kawałek należała do Junges Ensemble des Theaters an der Wien, w ramach którego na deskach wiedeńskiej Kammeroper kreowała między innymi role: Carmen w operze G. Bizeta, Armidy w Rinaldo G.F. Haendla, Concepcion w Godzinie hiszpańskiej M. Ravela, Annio w Łaskawości Tytusa W. A . Mozarta. W 2016 roku debiutowała także na festiwalu operowym w Glyndebourne rolą Cherubina w Weselu Figara W. A. Mozarta.

Bardzo często jest zapraszana do współpracy przez zespoły muzyki dawnej. Regularnie współpracuje z zespołem grającym na instrumentach historycznych Il Giardino d'Amore (z którym debiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall w 2014 roku i z którym z powodzeniem koncertuje w Polsce, Europie, USA, jak i w Chinach). Z kolei z orkiestrą Capellą Cracoviensis miała okazję występować na Bach Festival w Świdnicy w roli Ginevry w Ariodante G. F. Haendla (dyr. A. Spering), na festiwalu Opera Rara jako tytułowa Halka w Halce wileńskiej S. Moniuszki (reż. Cezary Tomaszewski, dyr. J. T. Adamus), jak również z tym samym tytułem w Koominen Ooppera w Helsinkach w reż. Laury Akerlund, jako Dorabella w Così fan tutte W. A. Mozarta (reż. C. Tomaszewski, dyr. J. T. Adamus) oraz w oratorium Powrót Tobiasza J. Haydna (dyr. P. Goodwin).

Do współpracy zaprasza ją również J. Ch. Spinosi i jego Ensemble Matheus, z którym wykonywała partię altu solo w Mesjaszu G. F. Haendla w Auditorio w Valladolid (2017 r.), jak też rolę Enrico w koncertowej wersji opery Elżbieta, królowa Anglii G. Rossiniego (Opera Royal de Versailles, 2017 r.). Pod batutą Alana Curtisa i z jego zespołem Il Complesso Barocco wystąpiła w roli Creusy w koncertowej wersji Demofonte W. Glucka (Theater an der Wien, 2016 r.), z kolei z wiedeńskim zespołem Bach Consort pod kierownictwem Rubena Dubrovskiego wystąpiła w rosyjskiej prapremierze opery Rinaldo G. F. Handla w roli Armidy, która miała miejsce w Teatrze Bolszoj w Moskwie (2016 r.).

Płyty, na których można usłyszeć Natalię Kawałek ukazały się dzięki wytwórni Evoe Records i należą do nich: Amor Sacro Amor Profano, Cantates et petits macarones z Il Giardino d’Amore, Carnevale di Venezia wraz z Miriam Albano oraz Jakubem Józefem Orlińskim, Enemies in Love oraz It’s Christmas Time.

Fot. Marcel Plavec

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''