• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Natalia Kitamikado

Projektantka

Projektantka polsko-japońskiego pochodzenia, tworząca głównie scenografie i kostiumy do spektakli muzycznych: oper, baletów i musicali. Studiowała w Ecole Nationale Superieure des Arts Décoratifs w Paryżu (2012) i ukończyła Wydział Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2014), jest również absolwentką studiów podyplomowych „Menedżer kultury”w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie (2024).

Sztuki scenograficznej uczyła się pod okiem Borisa Kudlički, któremu asystowała przy realizacji wielu spektakli operowych w latach 2013-2017, m.in. Jolanta/Zamek Sinobrodego, Tristan i Izolda,  Powder Her Face, Elektra, Salome, Norma; były one realizowane na scenach: w TW-ON, Teatrze Narodowym w Pradze, San Francisco Opera, Metropolitan Opera w Nowym Jorku czy La Monnaie w Brukseli. 

W 2015 r. zadebiutowała spektaklem Baby Doll T.Williamsa w reżyserii Barbary Wiśniewskiej (Teatr Studio w Warszawie). Od tego czasu współpracowała z różnymi reżyserami i reżyserkami na scenach w kraju i zagranicą realizując opery m.in z Krystianem Ladą  Bajazet A.Vivaldiego (2020, Kammeroper Theater an der Wien) Sigismondo G. Rossiniego (2020, Festiwal Opera Rara, Teatr Słowackiego w Krakowie) oraz widowisko plenerowe Nabucco G. Verdiego (2018, Opera Wrocławska); z Jerzym Stuhrem Cyrulika sewilskiego G. Rossiniego i Cosi fan tutte W. A. Mozarta (2019 i 2023, Opera Krakowska); z Radimem Vizvary Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa (2019, Teatr Narodowy w Pradze), ze Slavą Daubnerovą Lolitę R. Szczedrina (2020, Teatr Maryjski w Petersburgu; Teatr Narodowy w Pradze), z Tomaszem Cyzem Dydona i Eneasz H.Purcella i Najdzielniejszego z rycerzy K. Pendereckiego i M. Stachowskiego (2018, Opera Wrocławska), z Barbarą Wiśniewską i Tomaszem Koniecznym Latającego Holendra R.Wagnera (2023, Opera Leśna w Sopocie, Baltic Opera Festival).

Zaprojektowała kostiumy do baletu Peer Gynt E.Griega w choreografii Jeroena Verbruggena (2025, Narodni Divadlo Ostrava) a także scenografię do jego baletu Farewell in Paris z muzyką G.Gershwina (2025, Gärtnerplatz Theater, Monachium). Jej scenografie i kostiumy do musicali można też oglądać na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu Deszczowa piosenka w reż. Tadeusza Kabicza (2023) oraz “Drogi Evanie Hansenie” w reż. Pawła Szkotaka(2024), a także W Teatrze Miejskim w Gliwicach - “Pan Kleks. Powrót” w reż. Agnieszki Płoszajskiej (2024).

W teatrach dramatycznych, m.in. z Jerzym Stuhrem zrealizowała jego ostatni spektakl Geniusz T. Słobodzianka (2024, Teatr Polonia w Warszawie), ze Slavą Daubnerovą „Gabriel” Georges Sand (2021, Badische Staatstheater Karlsruhe), z Ewą Rucińską Świętoszka Moliera (2018, Teatr im. Żeromskiego w Kielcach), z Krystyną Jandą Męża i żonę Aleksandra Fredry (2022, Teatr Polonia w Warszawie); 

Równolegle do klasycznych spektakli realizuje się również w bardziej eksperymentalnych formach scenicznych- koncertowych i festiwalowych, takich jak Unknown, I Live With You dla Nuit Blanche Brussels, Cassandra/Just, Elegia.Brahms dla Opera Rara Festival w Krakowie, D’Arc dla Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie.

Razem z Krystianem Ladą i Didzisem Jaunzemsem jest laureatką międzynarodowego konkursu dla twórców operowych Ring Award 2020/21.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''