• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Niurka Moredo

Baletmistrzyni

Baletmistrzyni, była solistka Baletu Hamburskiego (Hamburg Ballett). Urodziła się w Puerto Rico. Tam także rozpoczęła swoją edukację taneczną w szkole tańca Nany Hudo, a kontynuowała naukę i debiutowała w zespole Southern Ballet Theater w Orlando na Florydzie. Wystąpiła tam jako Mirta w Giselle, tańczyła partie solowe w baletach Bournonville'a, Balanchine'a, Lichina i choreografów współczesnych. W latach 1990-1995 pracowała w Królewskim Balecie Duńskim w Kopenhadze, gdzie była m.in. solistką w baletach klasycznych Augusta Bournonville'a oraz w Śpiącej królewnie w choreografii Helgi Tomassona.

Później przeniosła się do Baletu Hamburskiego i została tam solistką w 2000 roku. Występowała w Hamburgu w partiach solowych takich baletów Neumeiera, jak: Mewa, Śpiąca królewna, Dziadek do orzechów, Dama kameliowa, Historia Kopciuszka, Saga króla Artura, Niżyński, III Symfonia Mahlera, V Symfonia Mahlera, Wacław, Pasja św. Mateusza, Mesjasz, Odyseja, Święto, Peer Gynt, Magnificat; a także w Śpiącej królewnie w choreografii Matsa Eka oraz w baletach Johna Cranko, Jiříego Kyliána, Kevina Haigena, Stephana Thossa, Gustava Sansano i Petra Zuski.

Zakończyła karierę sceniczną w 2007 roku i została jednym z baletmistrzów zespołu Johna Neumeiera. Pracuje na co dzień w Balecie Hamburskim, ale realizowała także balety swojego mistrza w San Francisco Ballet, w moskiewskim Teatrze im. Stanisławskiego oraz w Królewskim Balecie Duńskim.

fot. archiwum artystki

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''