• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Paolo Arrivabeni

dyrygent

Specjalizuje się w repertuarze operowym. Współpracuje z najbardziej prestiżowymi teatrami operowymi w Europe: berlińską, wiedeńską i monachijską Staatsoper, Deutsche Oper Berlin, lipskim i zurychskim Opernhausem, Semperopern w Dreźnie, Grand Theatre w Genewie, Opéra Bastille w Paryżu, Opéra de Lausanne, Théâtre du Capitole w Tuluzie, Opéra de Monte-Carlo, Teatro Nacional de São Carlos w Lizbonie, Teatro de La Maestranza w Sewilli, Théâtre Municipal w Marsylii, Teatro Comunale w Bologni, Teatro Massimo w Palermo, Teatro La Fenice w Wenecji, Bunka Kaitan w Tokio i Santa Fe Opera. Często poprowadzi orkiestry we Włoszech i zagranicą, dyrygując muzyką operową włoskich kompozytorów XIX w., szczególnie Rossiniego, Donizettiego i Verdiego. Interesuje go także twórczość kompozytorów rosyjskich i niemieckich – Wagnera, Straussa i Musorgskiego.

W latach 2008-2017 Paolo Arrivabeni był dyrektorem muzycznym Opéra Royal de Wallonie. W ostatnich sezonach w Liège prowadził m.in. spektakle Nabucca, Makbeta, Traviaty, Falstaffa, Rigoletta,Otella, Trubadura,Mocy przeznaczenia, Dwóch Foskariuszy Verdiego, Lucrecji Borgii Donizettiego, Borysa Godunowa Musorgskiego, Cyganerii, Toski Pucciniego, Cyrulika sewilskiego Rossiniego, Salome R. Straussa, Latającego Holendra Wagnera, Poławiaczy pereł Bizetai Fidelia Beethovena. Następnie kierował wykonaniami Hrabiego Ory Rossiniego w Genewie, Luisy Miller Verdiego w Deutsche Oper w Berlinie, Makbeta i Małej mszy uroczystej Rossiniego w Marsylii, Faworyty Donizettiego w Théâtre des Champs Elysées w Paryżu, Traviaty, Don Carlosa Verdiego, Toski, Simona Boccanegry i Makbeta w Dreźnie, Lukrecji Borgii w Monachium, Cyganerii i Trubadura na Festiwalu Operowym Sferisterio w Maceracie i Makbeta w Kopenhadze.

Podczas debiutu w Concertgebouw w Amsterdamie dyrygował wykonaniem Stabat Mater Rossiniego podczas koncertu nadawanego przez Radio Vara. W poprzednich sezonach maestro Arrivabeni poprowadził spektakle Makbeta, Marii Stuart Donizettiego i Nabucca w berlińskiej Staatsoper; Nieznajomej Belliniego, Dwóch Foskariuszy oraz Mojżesza i faraona Rossiniego w Marsylii; Roberta Devereux Donizettiegowe Florencji; Lukrecji Borgii na Monachijskim Festiwalu Operowym; Nieznajomej w Wiedniu (Theater an der Wien) i Don Giovanniego Mozarta w Monte Carlo. Następnie objął kierownictwo w monachijskiej Staatsoper Turkiem we Włoszech Rossiniego, a także odniósł ogromny sukces, prowadząc spektakle Balu maskowego Verdiegow Palermo, Cyganerii w Termach Karakali w Rzymie. Wykonał także Messa di Gloria Pucciniego z Francuską Orkiestrą Narodową w Paryżu.

Ostatnio w Liège poprowadził wykonania Ernaniego Verdiego, Otella, Czarodziejskiego fletu Mozarta, Cyganerii, Turadot Pucciniego, Nabucca, Simona Boccanegry; Requiem Mozarta podczas koncertu w Paryżu zrealizowanego dla Radio France; Toski i Don Carlosa w Dreźnie; Mocy przeznaczenia w Genewie; Capulettich i Montecchich Belliniego, Nabucca i L'Arlesiany w Deutsche Oper w Berlinie; Cyganerii w Nowym Teatrze Narodowym w Tokio oraz Grand Théâtre w Genewie; Borysa Godunowa i Faworyty Donizettiegow Marsylii; Marii Stuart w Wiedniu (Theater an der Wien), Rzymie i Berlinie; Aidy Verdiego w Chorégies d'Orange oraz Jaskółki Pucciniego w Tuluzie.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''