• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Paweł Mykietyn

kompozytor

Studiował kompozycję w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie profesora Włodzimierza Kotońskiego. W wieku 22 lat zadebiutował na festiwalu „Warszawska Jesień” utworem La Strada. W 1995 jego utwór 3 for 13, napisany na zamówienie Polskiego Radia, zdobył pierwsze miejsce na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu w kategorii młodych kompozytorów. W 1996 jego utwór Epifora, zamówiony przez Studio Eksperymentalne Polskiego Radia, zdobył pierwsze miejsce na IV Międzynarodowej Trybunie Muzyki Elektroakustycznej UNESCO w Amsterdamie w kategorii młodych kompozytorów. W styczniu 2000 otrzymał Paszport „Polityki”. W tym samym miesiącu jego kompozycja 3 for 13 była prezentowana na Midem Classique w Cannes. W 2008 został pierwszym laureatem Nagrody Mediów Publicznych Opus. W 2011 został uhonorowany Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. W 2012 roku otrzymał prestiżową nagrodą Prix France Musique Sacem za muzykę do filmu Jerzego Skolimowskiego Essential Killing. Paweł Mykietyn był założycielem i klarnecistą działającego w latach 1990-2005 zespołu Nonstrom, specjalizującego się w muzyce współczesnej. Począwszy od 1996 skomponował muzykę do większości spektakli teatralnych w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. Od 2008 prowadzi scenę muzyczną w Nowym Teatrze w Warszawie. Jest autorem muzyki do wielu filmów fabularnych, za które był nagradzany między innymi podczas Festiwalu Filmowego w Gdyni. W 2015 miała miejsce premiera opery z jego muzyką – Czarodziejska góra na podstawie powieści Thomasa Manna.

Najważniejsze kompozycje:

...choć doleciał Dedal... na, klarnet, wiolonczelę i fortepian (1990), La Strada na trzy instrumenty (1991), Cztery Preludia na fortepian (1992) U Radka na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1993), Sonatina fur Alina na saksofon altowy i taśmę (1994), 3 for 13 na orkiestrę kameralna (1994) Eine kleine herbstmusik na orkiestrę kameralną (1995), Koncert na fortepian i orkiestrę(1996), Epifora na fortepian i taśmę (1996), ...na temat własny na zespół kameralny (1997), 4 for 4 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1997), KwartetSmyczkowy (1998), Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (1998), Kiedy przyjdzie Katelbach na taśmę (1998), Before 4 for 4 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1999), Sonety Shakespeare’a na sopran męski i fortepian (2000), Ignorant i Szaleniec opera kameralna wg T. Bernharda (2001), Koncert na klawesyn i orkiestrę (2002), Kartka z albumu na wiolonczelę i taśmę (2002), Klave na klawesyn w stroju mikrotonowym i orkiestrę kameralna (2004) Ładnienie na baryton, klawesyn w stroju mikrotonowym i kwartet smyczkowy (2004), Akt na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (2005), II Kwartet Smyczkowy (2006), Prolog na orkiestrę smyczkową (2006), Sonata na wiolonczelę (2006), II Symfonia (2007), Pasja wg św. Marka (2008), Vivo na chór, orkiestrę i elektronikę (2010), Berceuse na dziesięciu śpiewaków (2010), III Symfonia na alt i orkiestrę (2011), Dwa Wiersze Miłosza na aktorkę, aktora, 10 muzyków, elektronikę i video (2011), Klavierstucke na syntezator Casio CTK-731 (2012), King Lear musical w dwóch aktach (2012), Wax music na wałki woskowe i fortepian (2012), Flute Concerto (2013), Bourree for cello (2014), Hommage à Oskar Dawicki (2014), Czarodziejska góra opera na 16 śpiewaków i elektronikę (2015), III Kwartet Smyczkowy (2016), Koncert podwójny na dwa flety i orkiestrę (2016), Fangor na fortepian na cztery ręce (2016), Wyliczanka na trzy głosy i dziewięć instrumentów (2017).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''