• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Peter Coleman-Wright

Baryton

Równie dobrze czuje się w operach, koncertach i recitalach. Występował na najważniejszych scenach operowych świata, jak: Metropolitan Opera (Falke, Belcore, Fieramosca w Benvenuto Cellini, Marcello), Royal Opera House (Dandini, Papageno, Billy Budd, Marcello, Śpiewak ballad w Paul Bunyan, Don Alvaro w Podróży do Reims, Ping, Gunther, Donner i Beckmesser), English National Opera (Eugeniusz Oniegin, Don Giovanni, Scarpia, Figaro Rossiniego, Podróżny w Śmierci w Wenecji, Billy Budd, Leśniczy w Przygodach lisiczki chytruski, Michele w Płaszczu, tytułowe w Więźniu Dallapiccoli, Księciu Homburga Henzego i Kaliguli Glanerta, John w Inquest of Love Harveya, Colin w The Plumber’s Gift Blake’a), Opéra de Paris (Sharpless), opera w Bordeaux (Guglielmo, Hrabia Almaviva), opera w Monachium (Don Giovanni, Hrabia Almaviva), opera w Genewie (Balstrode, Marcello), holenderska De Nationale Opera (Dr Faust Busoni, Schaunard, Korebusz w Trojanach), La Fenice (Hrabia Almaviva), La Scala (Głos Dionizosa w Śmierci w Wenecji), Houston Grand Opera (Rodrigo w Don Carlosie, Sharpless, Henry w The End of the Affair Heggiego), Santa Fe Opera (Sharpless), New York City Opera (Don Giovanni), Vancouver Opera (Don Giovanni, Hrabia Almaviva).

W rodzinnej Australii występował jako: Scarpia, Makbet, Mandryka, Don Giovanni, Hrabia Almaviva, Germont, Billy Budd, Balstrode, Pizzaro, Oniegin, Golaud (Peleas i Melizanda), Sweeney Todd (nagroda Helpmann Award dla najlepszego aktora w musicalu). Kreował też rolę Harry’ego Joya w Bliss Bretta Deana, także na Edinburgh International Festival. Gościł również na festiwalu Glyndebourne, wykonując takie partie, jak: Guglielmo, Demetriusz (Sen nocy letniej), Sid (Albert Herring) i Pizzaro (Fidelio). Występował też na festiwalach w Aix-en-Provence i Bregencji.

Brał udział w koncertach w najważniejszych salach świata, jak: londyńskie South Bank i Barbican, Avery Fisher Hall, Wigmore Hall, Concertgebouw w Amsterdamie, Sydney Opera House i Melbourne Concert Hall. Ma na koncie wiele nagrań dla wytwórni Telarc, Chandos, Hyperion i EMI. W najbliższym czasie artysta wystąpi w Kaliguli w Teatro Colón i Concertgebouw, Śmierci w Wenecji w Moskwie oraz Last Days of Socrates Bretta Deana z Melbourne Symphony Orchestra i Orkiestrą Filharmoniczną Los Angeles.

Otrzymał doktorat honoris causa od University of Melbourne.

fot. archiwum artysty

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''