• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Philip Smith

Bas-baryton

Ten niegdysiejszy zoolog zajmujący się liczbą populacji wydr w Anglii, postanowił poświęcić się jednak sztuce śpiewu. Początkowo studiował w Birmingham Conservatoire, a następnie pod kierunkiem Barbary Robotham w Royal Northern College of Music, którą to szkołę ukończył z wyróżnieniem (2008). Jest także absolwentem Britten-Pears Young Artist Programme. Otrzymał też stypendium Organizacji Saling, swoje umiejętności doskonalił w ośrodku Crear. Studia kontynuuje pod kierunkiem Roberta Deana.

W swoim repertuarze posiada m.in. takie partie, jak: tytułowa w Don Giovannim, Leśniczy w Przygodach lisiczki chytruski, Oniegin w Eugeniuszu Onieginie, Leone w Tamerlanie, tytułowa w Weselu Figara, Escamillo i Moralès w Carmen, Ramiro w Godzinie hiszpańskiej oraz Macheath w Operze za trzy grosze. Partie, które przygotował w zastępstwie, to m.in.: Figaro w Cyruliku sewilskim (Scottish Opera), Valentin w Fauście (Opera North), Arthur Jones w Billy Budd i Herman Ortel w Śpiewakach norymberskich (Glyndebourne Festival Opera) oraz Dancaïro w Carmen (Glyndebourne on Tour).

Brał udział w wielu koncertach z towarzyszeniem takich orkiestr, jak: Hallé, Ensemble 10/10 (zespół w ramach Royal Liverpool Philharmonic), Manchester Camerata i Northern Sinfonia, a dyrygowali: Sir Mark Elder, Clark Rundell, David Hill i Nicholas Kraemer. Regularnie daje recitale z udziałem pianistów: Rogera Vignoles, Malcolma Martineau i Josepha Middletona. Występował w Santiago de Compostela i Dubaju. Jest częstym gościem międzynarodowego festiwalu muzycznego w Uzerche (Francja), śpiewał też na festiwalach w Wielkiej Brytanii: Aldeburgh Festival, The Kings Place Festival, Leeds Lieder Festival, Oxford Lieder Festival, Cheltenham Festival, a także w Wigmore Hall. Występował również w BBC Radio 3: jako Eneasz w Dydonie i Eneaszu, z recitalem z Aldeburgh Festival i na żywo w programie "In Tune". Nagrał Tit for Tat (Britten) i kilka mniej znanych pieśni Brittena z Malcolmem Martineau dla Onyx Classics.

Ostatnie jego ważne występy, to: Junius w Gwałcie na Lukrecji na Maggio Musicale Fiorentino, w Reggio Emilia i Rawennie; Sid w operze Albert Herring w Duńskiej Operze Królewskiej w reżyserii Keitha Warnera oraz Arlekin w Ariadnie na Naksos podczas Cantiere Internazionale d’Arte w Montepulciano.

fot. arch. artysty

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''