• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Radosław Szulc

Dyrygent, koncertmistrz

Jako dyrektor artystyczny Kammerorchester des Bayerischen Rundfunks odbył liczne tournée po Europie, współpracując z takimi sławami jak Lang Lang, Mischa Maisky, Vadim Repin i Julia Fischer, a także dyrygując wieloma orkiestrami, m.in. City of Birmingham Symphony Orchestra, Bamberger Symphoniker i Stuttgarter Kammerorchester.

Jest laureatem wielu prestiżowych konkursów skrzypcowych, w tym Konkursu Skrzypcowego im. Jeana Sibeliusa. Jego talent dostrzegli wybitni dyrygenci: Lorin Maazel mianował Szulca pierwszym koncertmistrzem w Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, a sir Colin Davis skierował go na studia dyrygentury do Wiednia. Seiji Ozawa zaprosił Szulca do swojej klasy mistrzowskiej w Japonii, a później zarekomendował do Osaka Symphony Orchestra, gdzie artysta zadebiutował za pulpitem dyrygenckim.

Jego dorobek fonograficzny to nagrania dla Deutsche Grammophon, m.in. z pianistką Hélène Grimaud (koncerty fortepianowe Mozarta) oraz skrzypkami Lisą Batiashvili i Danielem Lozakovichem (koncerty Bacha). Album z Grimaud zajął I miejsce na iTunes Classical Chart w Stanach Zjednoczonych. Pozytywne recenzje w prasie europejskiej zdobyło nagranie wszystkich koncertów skrzypcowych Mozarta, które Szulc dokonał z Frankiem Peterem Zimmermannem. Sukcesem okazało się także wydanie koncertów wiolonczelowych Dvořáka i Schumanna z udziałem Pabla Ferrándeza i Stuttgarter Philharmoniker.

Fot. Wolfgang Schmidt

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''