Urodził się w Bawarii. Ukończył Akademię Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Mieszka w Hamburgu, gdzie był wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych. Karierę rozpoczynał jako stały projektant w Schauspiel w Kolonii oraz Staatstheater w Stuttgarcie. Jego prace prezentowane były m.in. w Wiedniu (Burgtheater), Hamburgu (Deutsches Schauspielhaus), Monachium (Residenztheater), Berlinie (Volksbühne, Schillertheater). Projektował scenografie do inscenizacji niemal na całym świecie, m.in.: w Wiedniu (Łaskawość Tytusa, Przed egzekucją, Konsul), Salzburgu (Naznaczeni, Fidelio), Baden Baden (Parsifal, Tosca), Berlinie (Kawaler srebrnej róży), Dreźnie (Rigoletto), Amsterdamie (Tosca, Turandot, Tannhäuser), Monachium (Mojżesz i Aaron), Lyonie i Tel Awiwie (Fidelio), Londynie i Barcelonie (Parsifal), Chicago (Holender tułacz), San Francisco (Parsifal, Holender tułacz), Genewie (Salome), Los Angeles (Holender tułacz), Zurychu (Bal maskowy, Tristan i Izolda) i Neapolu (I due Foscari).
W 2010 roku był projektantem przy przedstawieniach Umarłe miasto w Nancy (reż. Philipp Himmelmann), Elektra na Festiwalu w Salzburgu (reż. Nikolaus Lehnhoff) i w Teatro dell’Opera w Rzymie. Również w 2010 roku zaprojektował scenografię do Niobe dla Opery Królewskiej w Londynie. Za projekty do Króla Rogera Szymanowskiego (reż. David Pountney) wystawionego w Bregencji, Barcelonie i Warszawie otrzymał nagrodę Opus – Deutscher Bühnenpreis. W 2014 roku Dziewczynę ze złotego zachodu z jego scenografią pokazała Opéra National de Paris, zaś Mojżesza w Egipcie i Wilhelma Tella– Welsh National Opera w Cardiff. Tę drugą produkcję rok później pokazał Teatr Wielki - Opera Narodowa w Warszawie oraz Grand Theatre w Genewie. W maju 2015 roku mediolańska La Scala zaprezentowała spektakl Turandot ze scenografią według jego projektów. Współpracował z Davidem Pountneyem przy inscenizacjach Mocy przeznaczenia, Nieszporów sycylijskich i Balu maskowego (Welsh National Opera, Opera w Bonn). W ostatnim czasie zaprojektował scenografię do Z domu umarłych, Sprawy Makropulos (Wiesbaden) oraz Missing in Cantu (Nationaltheater w Weimarze). Za projekty do inscenizacji Otella w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu (2023) otrzymał nominację do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury.