• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Raimund Nolte

Bas-baryton

Po ukończeniu studiów na kierunkach matematyka, pedagogika muzyczna i altówka w Kolonii, przez kilka lat był altowiolistą zespołu Musica Antiqua Köln. Sztuki wokalnej uczył się pod kierunkiem prof. Josefa Metternicha i prof. Irmgard Hartmann. Dyplom uzyskał w Musikhochschule w Moguncji, a obecnie doskonali się pod kierunkiem Gunduli Hintz.

Występował gościnnie w Staatsoper Berlin w Czarodziejskim flecie i Tosce oraz w paryskiej Opera Bastille, gdzie był Melotem w Tristanie i Izoldzie. W najbliższej przyszłości pojawi się w nowych inscenizacjach w Opéra National du Rhin w Strasburgu -- jako Kurwenal w Tristanie i Izoldzie oraz zadebiutuje na Festiwalu w Bayreuth, śpiewając partię Melota.

Występował ze studiem operowym Deutsche Oper am Rhein. W 1996 roku usłyszał go Harry Kupfer i zaprosił do berlińskiej Komische Oper. Tam artysta spędził kilka lat jako członek zespołu. Następnie występował w wielu europejskich teatrach operowych (Bielefeld, Poczdam, Brandenburgia, Karlsruhe, Darmstadt, Kassel, Salzburg, Rouen, Kopenhaga, Katania, Amsterdam oraz Opéra National du Rhin w Strasburgu). W latach 2005-2009 był zaangażowany w operze w Halle, gdzie m.in. wsławił się wykonaniami muzyki Haendla (co przyniosło mu tytuł Wschodzącego Młodego Śpiewaka Roku od czasopisma "Opernwelt").

Śpiewał też wiele innych dużych partii, m.in. były to: partia tytułowa w Więźniu Dallapiccoli, Eugeniusz Oniegin, Don Giovanni, Hrabia w Weselu Figara, Faninal w Kawalerze srebrnej róży, role w Złocie Renu i Śpiewakach norymberskich Wagnera, ojciec w Jasiu i Małgosi oraz Enrico w Łucji z Lammermooru. Od 2009 roku pracuje jako niezależny artysta, w tym czasie został zaangażowany m.in. do oper Czarodziejski flet (Mówca/II Mężczyzna w zbroi) i Tannhäuser (Biterolf) w Opéra National du Rhin (Strasburg).

Jako śpiewak koncertowy od samego początku występował na znanych europejskich festiwalach, np. festiwal Styriarte w Grazu pod batutą Nikolausa Harnoncourta, na Dresden Musikfestspiele z René Jacobsem, na Festwoche w Innsbrucku z Howardem Armanem, w partii Jezusa w Pasji według św. Mateusza Bacha pod dyrekcją Trevora Pinnocka podczas Roku Bacha w 2000 roku (Salzburg Festspiele, tournée po całej Europie i w Japonii). Występował gościnnie na Bachwochen w Ansbach, na festiwalach we Flandrii i Holandii, w Pradze, Paryżu, Londynie, na Schlossfestspiele w Ludwigsburgu, na festiwalach Haendlowskich w Karlsruhe, Getyndze i Halle. Jest ceniony przez takich dyrygentów, jak David Stern, Martin Haselböck, Alan Curtis, Gustav Kuhn, Enoch zu Guttenberg, Hans-Martin Schneidt, Bruno Weil, Gerhard Schmidt-Gaden, Nicholas McGegan, Jan Willem de Vriend i Reinhard Goebel.

Wśród licznych nagrań artysty warto wymienić partię Jezusa w Pasji według św. Mateusza Bacha dla wytwórni Naxos, Kandyda Bernsteina dla Capriccio, Mszę h-moll Bacha dla wytwórni Carus (wyróżnienie redaktorów czasopisma "Gramophone") oraz oratorium Mesjasz Haendla dla Harmonia Mundi. Niedawno ukazało się kompletne nagranie kantat w stylu włoskim na bas solo Haendla (WDR/Accent), które zebrało bardzo dobre recenzje w międzynarodowych czasopismach.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''