• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Riccardo Zanellato

Bas

Riccardo Zanellato uczył się śpiewu pod kierunkiem Arrigo Poli i Bonaldo Giaiottiego. Ukończył także studia w klasie gitary w konserwatorium muzycznym w Adrii (Włochy). Jest zdobywcą pierwszej nagrody na konkursie wokalnym im. Iris Adami Corradetti w Padwie i im. A. Belli w Spoleto.

Na początku swojej kariery artystycznej wystąpił na wielu prestiżowych europejskich scenach operowych, m.in.: berlińskiej Staatsoper, Opery Bastille w Paryżu, Teatro alla Scala w Mediolanie, Teatro Regio w Parmie, Teatro Comunale w Bolonii, Teatro Donizetti w Bergamo, Opery Helsińskiej, Teatro Bellini w Katanii, Teatro Regio w Turynie i Teatro Massimo w Palermo. Zadebiutował w operze Dom Sébastien Donizettiego w Bolonii i Bergamo. Od tamtej pory specjalizuje się w repertuarze Verdiowskim. Wystąpił jako tytułowy Attyla, Barbarossa w Bitwie pod Legnano i Ojciec Gwardian w Mocy przeznaczenia (dyr. G. Gelmetti) w Parmie; Sparafucile (Rigoletto) w La Scali; Fiesco (Simon Boccanegra) w Rzymie, Zaccaria (Nabucco) w Parmie, Rzymie, Kopenhadze i na festiwalu w Savonlinnie; Ramfis (Aida) w Neapolu, Mediolanie i Antwerpii; Ferrando (Trubadur) w Lozannie; Banco (Makbet) w berlińskiej Staatsoper, Lyonie i Bolonii; Hrabia Walter (Luisa Miller) w Barcelonie oraz Samuel (Bal maskowy) w Akademii Św. Cecilii w Rzymie (dyr. A. Pappano). Partie te wykonywał także na innych renomowanych scenach operowych we Włoszech i za granicą, a także na festiwalach w Ravennie i Maceracie. Pod batutą R. Mutiego zaśpiewał nie tylko partię Zaccaria, Banco i Fiesco, ale także Kalchasa (Ifigenia w AulidzieGlucka) i Ozyrydesa (Mojżesz i faraon Rossiniego) w Teatro dell’Opera w Rzymie.

Riccardo Zanellato zdobył znaczne uznanie w operach Rossiniego, jako Don Basilio (Cyrulik sewilski) w Parmie; Mojżesz (Mojżesz w Egipcie) na Festiwalu Operowym Rossiniego w Pesaro i Walter Furst (Wilhelm Tell) w La Coruña (dyr. A. Zedda); a także jako Henryk VIII w Annie Boleyn Donizettiego w Helsinkach, Turynie, Japonii i Monachium; Rajmund w Łucji z Lammermooru Donizettiego w Maceracie, Wenecji, Wiesbaden i Padwie oraz podczas Settimane Musicali di Stresa; Orowist w Normie Belliniego w Montevideo, Japonii, Weronie i w Termach Karakalli w Rzymie; Sir George w Purytanach Belliniego w Amsterdamie; Kallistenes w Poliuto Donizettiego i Colline w Cyganerii Pucciniego w Zurichu.

W repertuarze koncertowym artysty znajduje się Requiem Verdiego (Cincinnati, St. Luis, Bolonia, Barcelona, Wiedeń, festiwal im. Mścisława Rostropowicza w Moskwie, Minnesota, Théâtre des Champs-Elysées w Paryżu, Palermo, Florencja; pod kierunkiem m.in. J. Temirkanowa, R. Mutiego i R. Abbado); Msza Schuberta (Chicago; dyr. R. Muti), Te Deum Brucknera (Bari); IX Symfonia Beethovena (St. Denis z Orchestre National de France) oraz Stabat Mater Rossiniego (Tanglewood).

Najbliższe plany artystyczne Riccardo Zanellato obejmują wykonanie Requiem Verdiego z Filharmonikami Berlińskimi pod kierunkiem R. Chailly'ego w Berlinie, Parmie i San Sebastian, a także występy w Nabuccu w Stuttgarcie i Rzymie; Don Carlosie w Genui i Lipsku; Łucji z Lammermooru w Neapolu; Żydówce Halévy'ego w Antwerpii oraz udział w koncercie galowym z Chicagowską Orkiestrą Symfoniczną pod kierunkiem R. Mutiego.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''