• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Robert Bolesto

Dramaturg, dramatopisarz

Urodzony w 1977 roku w Kętrzynie. W 2001 zadebiutował w dzienniku „Rzeczpospolita” („Plus-Minus”) opowiadaniem Gorący dzień. W 2002 ukończył dwuletnie warsztaty pisarskie w Collegium Civitas w Warszawie. W latach 2003-2006 współpracował jako dramatopisarz z Laboratorium Dramatu przy Teatrze Narodowym w Warszawie.

W 2005 roku zadebiutował dramatem 147 dni w reż. Krzysztofa Rekowskiego wystawionym na scenie Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. W latach 2006-2007 był kierownikiem literackim tego teatru.

Publikował opowiadania w miesięczniku „Lampa” oraz inne teksty w „Machinie”, „Dialogu”, magazynie „dwutygodnik.com”.

W filmie zadebiutował jako współscenarzysta Hardkor Disko (2014) w reż. Krzysztofa Skoniecznego. Następnie napisał scenariusz m.in. filmów: Córki dancingu (2015) w reż. Agnieszki Smoczyńskiej (film otrzymał nagrodę za najlepszy scenariusz na Fantaspoa International Fantastic Film Festival); Ostatnia rodzina (2016) w reż. Jana P. Matuszyńskiego (nagrodzony „Orłem” – Polską Nagrodą Filmową za najlepszy scenariusz); Serce miłości (2017) w reż. Łukasza Rondudy.

W 2018 roku sceniczną premierę miały jego dramaty: Strach w reż. Gosi Wdowik w TR Warszawa i Święta Kluska w reż. Agnieszki Smoczyńskiej w Teatrze Komuna Warszawa. W 2023 adaptował powieść Niepokój przychodzi o zmierzchu w reż. Gosi Wdowik w Teatrze Pantomimy we Wrocławiu.

Fot. Laura Pawela

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''