Davide Camplani
Tancerz, choreograf. Studiował taniec współczesny pod kierunkiem Giulii Gussago i Claudio Gasparotto, absolwent Folkwang-Hochschule w Essen. Tańczył m.in. z: Giulią Gussago we Włoszech, zespołem Mark Sieczkarek Company, Malou Airaudo oraz w operze w Bonn. Od 1999 roku współpracuje z zespołem Sasha Waltz & Guests, gdzie od 2008 roku współprowadzi dziecięcy zespół tancerzy. Pracował jako korepetytor przy koncercie chorograficznym gefaltet autorstwa Sashy Waltz i Marka Andre (premiera: Mozartwoche Salzburg, 2012). Wystąpił w następujących przedstawieniach Sashy Waltz: Travelogue I – Twenty to eight, Körper, noBody, Gezeiten, Medea, Jagden und Formen (Zustand 2008), Continu, Métamorphoses, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Tannhäuser, Orfeusz, Roméo et Juliette; wziął udział w wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances oraz projektach z cyklu Dialoge. Ponadto tańczył w choreografii The rest of you autorstwa Juana Kruz Diaz de Garaio Esnaoli i Luca Dunberry’ego oraz Don’t we Luca Dunberry’ego. Jako tancerz wziął udział w filmach: Arie (reż. Gianluca Vallero, 2003), do którego tworzył także choreografię oraz história (2007) i in Between (2012) w reż. Karstena Liskego. W ramach programu wsparcia „Choreographen der Zukunft” zespołu Sasha Waltz & Guests w 2009 roku rozpoczął pracę nad własnym projektem From... To. W 2012 roku współpracował z Claudią de Serpa Soares jako asystent i korepetytor nad spektaklem human requiem Jochena Sandiga w wykonaniu berlińskiego chóru Rundfunk pod kierownictwem muzycznym Simona Halsey’a. W tym samym roku jako pedagog i choreograf wziął udział w projekcie tanecznym MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich. Jest także autorem choreografii do spektaklu Schwestern (2014) w inscenizacji Franka Kruga. W 2015 roku jego praca została pokazana w ramach projektu edukacyjnego Open Your Eyes w berlińskim Konzerthaus. Od 2016 zespół Sasha Waltz & Guests realizuje projekt ZUHÖREN – cotygodniowe warsztaty taneczne z udziałem syryjskiej młodzieży, syryjskich tancerzy i członków zespołu Sashy Waltz. Zainspirowani tym projektem czterej artyści zespołu, w tym Davide Camplani i Medhat Aldabaal, stworzyli spektakl Amal (po arabsku „nadzieja”), który w czerwcu 2017 zostanie pokazany jako pełnospektaklowy balet w Sophiensæle w Berlinie.
Delphine Gaborit
Tancerka. Absolwentka Conservatoire National de Region de Nantes oraz londyńskiego konserwatorium Trinity Laban, gdzie otrzymała licencjat z wyróżnieniem. Współpracowała m.in. z: Retina Dance Company, Carol Brown Dances, New Art Club, Lost Dog, Jasmin Vardimon Dance Company, Frantic Assembly, zespołami Bena Wrighta i Hofesha Schechtera. Jest członkiem-założycielem Bonachela Dance Company. Wystąpiła w filmie There Will Be Something Later. W 2011 roku ukończyła z Martinem Creedem projekt Work No. 1020 w Sandler’s Wells. W 2013 roku razem z Adamem Linderem stworzyła spektakl Parade (premiera: Hebbel am Ufer, 2013). W zespole Sasha Waltz & Guests po raz pierwszy zatańczyła w 2009 roku w Dialoge 09 – Neues Museum. Brała również udział w Dialoge 09 – MAXXI, Impromptus, Continu, Matsukaze i Sacre.
Juan Kruz Diaz Garaio Esnaola
Choreograf, tancerz, reżyser, kompozytor. Ukończył studia muzyczne w Conservatorio Superior de Música de San Sebastián, następnie studiował muzykę dawną w Academie voor Oude Muziek Amsterdam, gdzie nawiązał współpracę z choreografem Marcelo Evelinem (wystąpił m.in. w jego spektaklu Muzot). Współpracował także z P.C. Scholtenem, Emio Greco, Arthurem Rosenfeldem i Lloydem Newsonem. Jest członkiem zespołu Sashy Waltz od 1996 roku. Ich pierwszym wspólnym projektem był Allee der Kosmonauten. Tańczył w takich choreografiach Sashy Waltz, jak: Dydona i Eneasz, Gezeiten, Medea, Continu, Matsukaze, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Orfeusz, Romeo i Julia, cykl Dialoge. Wziął udział w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich oraz wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances. Przy wielu projektach był także zaangażowany jako kierownik muzyczny, kompozytor, dyrektor prób i asystent artystyczny Sashy Waltz. W swojej pracy choreograficznej i reżyserskiej łączy muzykę, taniec i teatr. Wspólnie ze swoim długoletnim współpracownikiem Lukiem Dunberrym oraz Sidim Larbim Cherkaoui i Damienem Jaletem wyreżyserował spektakl d’avant. Współpracował także z Joanną Dudley, Akademie für Alte Musik Berlin (4 Elemente – 4 Jahreszeiten), loscorderos.sc, MOPA i Stephanie Thiersch. Jest autorem takich prac, jak: casi (na zamówienie Danza Contemporánea de Cuba), Romances (Bienal de Flamenco de Sevilla 2012; nagroda Giraldillo za najlepszą reżyserię), Vaivén (z Antonio Ruzem) oraz inscenizacji osiemnastowiecznych oper: Le docteur Sangrado Duny’ego i Laruette'a oraz Le soldat magicien Philidora z udziałem zespołu Les Monts du Reuil (zamówienie Bibliothèque Nationale de France oraz Opéra de Reims). Był korepetytorem przy niemieckiej premierze spektaklu Romeo i Julia Sashy Waltz (Berlin, 2015). Pracuje jako pedagog; prowadzi warsztaty i kursy mistrzowskie na całym świecie.
Florencia Lamarca
Tancerka. Absolwentka Regionalnej Szkoły Tańca Menashe oraz Szkoły Sztuk Widowiskowych Mateh Asher w Izraelu. Tańczyła w Zespole Batsheva, z którym odbyła tournée po Europie, Japonii i USA. Brała udział w wielu projektach holenderskiego zespołu T.R.A.S.H. Dance Company; współpracowała z takimi artystami, jak: Nir De Volff, Yui Kawaguchi, Gabriel Galindez Cruz i Paul Gazzola w Berlinie. Ponadto można ją oglądać w Ein Sommernachtstraum autorstwa Constanzy Macras i Thomasa Ostermeiera. Razem z Constanzą Macras stworzyła Sure, should we talk about it. W zespole Sasha Waltz & Guests jest od 2007 roku. Tańczyła m.in. w utworach: Medea, Travelogue I – Twenty to Eight, Continu, Métamorphoses, Dialoge 09 – Neues Museum, Dialoge 09 – MAXXI, Matsukaze oraz Orfeusz. Dzięki wsparciu finansowemu zespołu stworzyła solo Synopsis. Wzięła także udział jako pedagog i choreograf w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich. Jest certyfikowaną instruktorką metody Grinberga.
Sergiu Matis
Tancerz, choreograf. Absolwent Liceul de Coregrafie w Cluj-Napoca (Rumunia) oraz Akademie des Tanzes w Mannheim, stypendysta Tanzstiftung Birgit Keil. Karierę zawodową rozpoczął w Tanztheater Nürnberg, gdzie współpracował z takimi tancerzami i choreografami, jak: Daniela Kurz, Stijn Celis, Jo Strømgren, Catherine Guerin, Rodolfo Leoni, Russell Maliphant, Lionel Hoche, Jo Kanamori, Rui Horta, Javier de Frutos, Andre Gingras, Jorma Elo. Uczestniczył w warsztatach prowadzonych przez Williama Nadylama (Peter Brook Company), Duccio Bellugi-Vannucciniego (Theatre du Solei), Compagnie Alias – Geneva, Juliena Hamiltona, Susan Klein i Jeremy'ego Nelsona. Od 2008 roku mieszka w Berlinie, gdzie ukończył studia magisterskie „Solo/Dance/Authorship” (SODA) w Międzyuniwersyteckim Centrum Tańca Uniwersytetu Sztuk Pięknych (HZT) w Berlinie. Otrzymał „Life Long Burning Grant” oraz stypendium fundacji Studienstiftung des deutschen Volkes. Do zespołu Sasha Waltz & Guests dołączył w 2009 roku. Wziął udział w projektach z cyklu Dialoge, wystawie Sasha Waltz. Installations. Objects. Performances (ZKM Karlsruhe)oraz przedstawieniach: Continu, Métamorphoses, Matsukaze i Sacre. Uczestniczyłjako pedagog i choreograf w projekcie MusicTANZ – Carmen (w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich). Ponadto opracował własne choreografie: Human Nature (2001), 89.Grenzenlos (2005), pięć krótki prac prezentowanych w ramach „Tanzkunst” w Neues Museum Nürnberg, Ending-dong (2008), All of a sudden (2010), doom room (2011), Duet (2011), Speech (2012), Keep It Real (2013), Fake – the real deal (2014), Pietruszka (2014), Explicit Content (2015), Simuliert (2015) i Deleted Scenes (2016).
Sasa Queliz
Tancerka, choreograf. Absolwentka Akademii Tańca Articentro Miriam Bello oraz Narodowej Akademii Sztuki Dramatycznej Bellas Artes Santo Domingo. W latach 1990-1992 studiowała taniec współczesny w Akademii Tańca Lourdes Ramirez. Była tancerką zespołów: Ballet Classico Nacional, Danzahoy i Neodanza w Caracas, The Public Eye–Sara Gebran w Kopenhadze i Compagnie Angela Guerreiro w Hamburgu; współpracowała z zespołem Labor Gras (Hamburg). Jest autorką choreografii: A-Des Tiempo (1999, Santo Domingo), Why Is This Reality? (2003, Choreographisches Zentrum NRW Essen), 0, Würfel, 1 (2000, Kampnagel Hamburg; Ljubljana). Razem z Janem Puschem wystawiła w Lubece Who Knows, Maybe Tennessee (2000). Brała udział w Reverse Me Not Benoît Lachambre’a. W 2013 roku pracowała jako pedagog (m.in. warsztaty ProDanCo w Santo Domingo). Współpracę z Sashą Waltz nawiązała w 2001 roku, zaś w 2007 dołączyła do zespołu Sasha Waltz & Guests. Tańczyła w choreografiach: noBody, insideout, Impromptus, Dydona i Eneasz, Medea, Gezeiten, Métamorphoses, Continu, koncert choreograficzny gefaltet, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Orfeusz, Romeo i Julia i pracach z cyklu Dialoge.Wzięła udział w wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances. Uczestniczyłatakże w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich.
Zaratiana Randrianantenaina
Tancerka, choreograf. Studiowała teorię muzyki i taniec w konserwatorium w Dijon oraz taniec współczesny w Conservatoire National Supérieur de Musique et de Dance de Paris (CNSMDP), które ukończyła z wyróżnieniem. Po studiach dołączyła do młodzieżowego zespołu baletowego CNSMDP, gdzie tańczyła utwory takich twórców, jak: Quentin Rouillet, Hervé Robbe, Jo Stromgren, Lucinda Childs i Merce Cunningham. Za wykonanie własnej choreografii mal de soi otrzymała nagrodę Jeune Espoir na IX Międzynarodowym Konkursie Tańca w Paryżu (2001). W 2002 roku dołączyła do zespołu Ballet Preljocaj, gdzie tańczyła i tworzyła nowe choreografie. Jednocześnie pracowała przy realizacji filmów krótkometrażowych Pierre'a Coulibeufa i Oliviera Assayasa oraz spektakli tanecznych młodych choreografów z National Centre Chorégraphique w Aix-en-Provence. Z zespołem Sasha Waltz & Guests po raz pierwszy zatańczyła w 2009 roku w Dialoge 09 – Neues Museum. Brała również udział w innych spektaklach z cyklu Dialoge. Ponadto wystąpiła w: Zweiland, Impromptus, Continu, Métamorphoses, Pasji, Matsukaze, koncercie choreograficznym gefaltet, Sacre, Orfeuszu i Romeo i Julia. Uczestniczyłajako pedagog i choreograf w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich. Jest zaangażowana w wiele projektów improwizacyjnych. W 2015 roku była asystentką ds. choreografii przy projekcie Open Your Eyes w berlińskim Konzerthaus.
Orlando Rodriguez
Tancerz. Studiował w Escuela Superior de Artes Escénicas Juana Sujo i Escuela Técnica de Artes Visuales Cristóbal Rojas. Ukończył Instituto Universitario de Danza w Caracas. W latach 2004-2007 studiował w Folkwang-Hochschule w Essen. W Wenezueli był tancerzem Dramaturgia del Movimiento (DRAMO). Jako wykonawca i choreograf współpracował z zespołem MOUVOIR oraz takimi artystami, jak: Stephanie Thiersch, Davide Camplani, Helena Botto i Vincent Bozek. Dla Sashy Waltz tańczył po raz pierwszy w 2009 roku w projekcie Dialoge 09 – Neues Museum. Od tego czasu wystąpił także w Impromptus, Continu, Métamorphoses, Matsukaze, Sacre, Tannhäuserze, Orfeuszu, Romeo i Julia oraz innych pracach z cyklu Dialoge. Wziął także udział w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich oraz wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances.
Mata Sakka
Tancerka, choreograf. Absolwentka Centrum Sztuk Performatywnych w Atenach oraz Merce Cunningham Studio w Nowym Jorku, gdzie tańczyła i uczyła techniki Cunninghama. Stypendystka National Scholarship Foundation-IKY i Cunningham Dance Foundation. Współpracowała z wieloma znanymi zespołami i twórcami, takimi jak: Horeftes, Metakinisi, Stephan Koplowitz, Bryan Hayes, Liz Gerrin, Veronika Riz, Editta Braun, MS Shrittmacher, Jan Pusch, Cocoon Dance, La Fura dels Baus, Ingo Reulecke i Felix Ruckert. W Nowym Jorku stworzyła dwie choreografie; od 2003 tworzy w Berlinie wspólnie z Jorisem Camelinem. W 2005 roku dołączyła do zespołu Sasha Waltz & Guests: współprowadzi dziecięcy zespół w Radialsystem V i tańczy w takich dziełach Sashy Waltz, jak: Gezeiten, Medea, Jagden und Formen (Zustand 2008), Continu, Métamorphoses, Matsukaze, Sacre, Tannhäuser oraz spektakle z cyklu Dialoge. Wzięła także udział w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich.
Xuan Shi
Tancerz, choreograf. W latach 1986-1992 uczył się tańca ludowego w Pekinie, następnie na osiem lat dołączył do Guangzhou Modern Dance Company. W 2000 roku został zaproszony na studia w Folkwang Hochschule w Essen. Rok później otrzymał stypendium na pobyt w Ameryce, gdzie pracował z Shen Wei Dance Company. W 2002 roku dołączył do zespołu Sasha Waltz & Guests. Wspólnie z Niannian Zhou przygotował choreografie do duetów: Parallel, Moving i The Sound of Qin wystawionych przez zespół Sasha Waltz & Guests w ramach programu wsparcia „Choreographen der Zukunft”. Wziął także udział jako choreograf i pedagog w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich. Wystąpił w choreografiach Sashy Waltz: Körper, S, noBody, insideout, Impromptus, Dydona i Eneasz, Gezeiten, Medea, Continu, Pasja, Métamorphoses, Matsukaze, Sacre, pracach z cyklu Dialoge oraz wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances.
Junko Wada
Tancerka, performerka. Absolwentka Uniwersytetu Sztuk Pięknych Musashino i Instytutu Tańca Akira Kasai w Tokio. Po studiach tworzyła wielkoformatowe, abstrakcyjne obrazy olejne. Fizyczny aspekt tej pracy dał początek oryginalnemu stylowi tańca. Traktuje taniec jako trójwymiarowy obraz w przestrzeni. Od 1985 roku współpracuje z artystami dźwięku, m.in. Akio Suzuki, Rolfem Juliusem i Hansem Peterem Kuhnem. Występowała w wielu muzeach, galeriach i przestrzeniach publicznych na świecie, w tym: Adelaide Festival, Ruhrtriennale Essen, ZKM Karlsuhe, Stedelijk Museum Amsterdam, Staatsoper i Neue Nationalgalerie w Berlinie. W ostatnim czasie zrealizowała wystawę w Haus am Waldsee w w niemieckiej stolicy. Z Sashą Waltz współpracowała przy noBody i Matsukaze oraz przy cyklu Dialoge. Mieszka w Berlinie i Kioto.
Niannian Zhou
Tancerka, choreografka. Uczyła się w szkole tańca Guangdong; w latach 1994-2000 była członkiem zespołu Guangdong Modern Dance Company, następnie podjęła studia w Folkwang Hochschule w Essen. Współpracowała z Shen Wei Dance Arts w Nowym Jorku, Rubato Dance Company w Berlinie i Ji Xin Dance Company w Szanghaju. W latach 2008-2009 wspólnie z Xuan Shi przygotowała choreografie do duetów: Parallel, Moving i The Sound of Qin wystawionych przez zespół Sasha Waltz & Guests w ramach programu wsparcia „Choreographen der Zukunft”. Od tego czasu współpracowała z Sashą Waltz przy takich pracach, jak: Continu, Métamorphoses, Impromptus, Matsukaze, Sacre, pracach z cyklu Dialoge, wystawie Sasha Waltz. Installationen. Objekte. Performances oraz projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich.
Hwanhee Hwang
Tancerka, choreografka, pedagog. Studiowała taniec na Koreańskim Uniwersytecie Sztuk Pięknych (KNUA), będąc jednocześnie tancerką czołowego koreańskiego zespołu tańca LDP i wykładowczynią KNUA oraz wielu innych uczelni artystycznych w Korei. Po uzyskaniu dyplomu w 2005 roku realizowała własne projekty, a także współpracowała jako choreograf z: Theatre Troupe Georipae, Seoul Metropolitan Theatre i Ulsan Metropolitan Arts Theater. Od 2009 roku mieszka w Berlinie. Występowała w pracach takich choreografów, jak: Colette Sadler, Felix Landerer, Veronika Riz, Eric Trottier czy Toula Limnaios. W 2012 roku wzięła udział jako choreografka i pedagog w projekcie MusicTANZ – Carmen realizowanym w ramach programu edukacyjnego Filharmoników Berlińskich. Z Sasha Waltz & Guests wystąpiła w: Matsukaze, Sacre, L’Après-midi d’un faune, Tannhäuserze i Orfeuszu. W 2013 roku otrzymała tytuł największej koreańskiej gwiazdy tańca podczas festiwalu Korea World Dance Stars. Wystawia własne prace w Berlinie i Seulu.
Gyong Moo Kim
Tancerz, choreograf. Urodził się w Korei Południowej. Rozpoczynał karierę jako tancerz uliczny, występował w reklamach i teledyskach. Startował w konkursach tanecznych w Seulu, Los Angeles, Bostonie i Nowym Jorku, zdobywając pierwsze nagrody. W 2005 roku przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie rozpoczął naukę w Ailey School. Podjął także pracę jako tancerz współczesny. Współpracował z takimi zespołami, jak: Kazuko Hibayashi Company, Janis Brenner Company, New York Theatre Ballet, Sidra Bell Dance New York, Gallim Dance Company, kolektyw E.K.K.O oraz artystami: Alexandrem Kølpinem, Heleną Waldmann, Minako Seki, Stephanie Thiersch, Aną Borralho i João Galante oraz Laurentem Chétouane.W 2011 roku otrzymał I nagrodę w kategorii „taniec” i I nagrodę w kategorii „choreografia” na festiwalu tańca solo w Stuttgarcie za spektakl Grief Point zrealizowaną z Sidrą Bell. Swoją twórczość prezentował w takich miejscach, jak: Dock 11, Ackerstadtpalast, Musterzimmer i studio Ada w Berlinie oraz teatr Španski borci w Lublanie. Z Sasha Waltz & Guests po raz pierwszy zatańczył w 2015 roku w spektaklu Roméo et Juliette.