• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Sebastian Catana

Baryton

Urodził się w Cluj (Rumunia). Jest jednym z najciekawszych wykonawców repertuaru verdiowskiego i werystycznego swojego pokolenia. Po ukończeniu studiów w Rumunii przeniósł się do USA, gdzie szkolił umiejętności w ramach programów rozwoju młodych talentów w Seattle Opera i Baltimore Opera. Jest także laureatem wielu amerykańskich i europejskich konkursów wokalnych.

W 2001 roku zadebiutował na scenie operowej jako Thoré w Hugenotach Meyerbeera w Carnegie Hall z Opera Orchestra of New York. W 2003 roku po raz pierwszy zagościł na scenie Metropolitan Opera w Nowym Jorku jako Schaunard w Cyganerii Pucciniego pod dyrekcją Daniela Orena. W MET wystąpił następnie jako Walenty w Fauście Gounoda oraz w kilku partiach drugoplanowych. W 2007 roku miał miejsce europejski debiut artysty, który zaśpiewał partię Paolo w Simonie Boccanegrze Verdiego w Teatro Comunale w Bolonii.

Sebastian Catana ma na koncie występy w tytułowych partiach verdiowskich: Nabucco (West Palm Beach, Filadelfia, Nowa Zelandia, Frank­furt, Stutt­gart, Avanches Festi­val, Bolonia, Tel Awiw, Arena di Verona, Terme di Caracalla, Deu­tsche Oper w Berlinie, Teatro San Carlo w Neapolu), Rigoletcie (Duisburg, Trie­st, Kopenhaga, San­tiago del Cile, Belfast i Opera di Roma pod batutą Daniela Gattiego) i Makbecie (Mün­che­ner Run­d­fun­kor­che­ster, Ateny, Bra­tysława). Kreował także takie partie, jak: Hrabia di Luna w Trubadurze (Walencja pod dyrekcją Zubina Mehty; Hongkong), Mil­ler w Luizie Mil­ler (Lyon, Turyn, Malmö), Fran­ce­sco Foscari w Dwóch Foskariuszach (Trie­st, Tuluza, Santiago del Chile, Concergebouw w Amsterdamie), Ezio w Attyli (Festiwal Verdiego w Bus­seto), Gior­gio Ger­montw Traviacie (Lozanna, Festiwal w Savonlinnie, Deu­tsche Oper w Berlinie, Pittsburgh, Opera di Roma), Don Carlo w Ernanim (Festiwal w Dortmundzie),Ford w Falstaffie (Lozanna), Renato w Balu maskowym (Dusseldorf), Amonasro w Aidzie (Arena di Verona) czy Seid w Korsarzu (Washing­ton Con­cert Opera).

W poprzednim i obecnym sezonie występuje w Opera Bastille jako Scar­pia w Tosce Pucciniego (partię wykonał także w Hongkongu, na Festiwalu w Savonlinnie, w Bari, Teatro Massimo w Palermo, podczas tournée po Japonii oraz w Tel Awiwie pod dyrekcją D. Orena), Alfio w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego w Tea­tro Filar­mo­nico w Weronie i w Cagliari, Demo­gor­gon w operze La donna ser­pente Caselli in Turynie, Giovanniw europejskiej premierze opery La Ciociara Marca Tutina w Cagliari, Barnaba w Giocondzie Ponchiellego , Amonasro w Aidzie w Arena di Verona, tytułowy Makbetw operze Verdiego w Cagliari, Scarpia w Tosce w Opera di Roma i La Fenice w Wenecji, tytułowy Nabucco w operze Verdiego w Teatro Colon, Germont w nowej inscenizacji Traviaty w Israeli Opera w Tel Awiwie i Santiago del Chile, Alfio w Rycerskości wieśniaczej i Tonio w Pajacach Leoncavalla na Festiwalu w Arena di Verona. Zaśpiewa także partie Nabucco, Tonia, Amonasro i Rigoletto w Liège; wystąpi w Nabucco i Tosce w Kopenhadze i Buenos Aires, Giocondzie w Weronie, Falstaffie i Makbecie w Tokio (dyr. Myung-Whun Chung), Trubadurze i Otellu Verdiego w Tel Awiwie, Płaszczu Pucciniego w Rzymie oraz Simonie Boccanegrze w Helsinkach.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''