• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Shalva Mukeria

Tenor

Pochodzi z Gruzji. Początkowo uczył się gry na klarnecie w Konserwatorium w Tbilisi, następnie przeniósł się do Odessy, gdzie w 1998 roku ukończył studia wokalne w tamtejszym konserwatorium. Jako członek zespołu teatru operowego w Odessie wykonywał takie partie, jak: Alfredo w Traviacie, Książę Mantui w Rigoletcie Verdiego, Nemorino w Napoju miłosnym, Edgar w Łucji z Lammermooru Donizettiego, Rodolfo w Cyganerii Pucciniego i tytułowego Werthera w operze Masseneta.

W 2000 roku po koncercie galowym w Teatro Regio di Parma Zubin Mehta wybrał artystę do wykonania u boku Marielli Devia partii Elvina w Lunatyczce Belliniego. W 2004 roku debiutował w Santa Fe Opera nową inscenizacją Lunatyczki, w której Aminą była Natalie Dessay.

W latach 2005-2007 był członkiem zespołu Wiener Staatsoper, gdzie m.in. wystąpił u boku Edity Gruberovej jako Arturo w Purytanach Belliniego. W 2007 roku debiutował w La Scali rolą Tonia w Córce pułku Donizettiego.

Występował na wielu prestiżowych scenach operowych świata, m.in. w: Kopenhadze, Helsinkach, Pawii, Como, Cremonie, Lipsku, Santa Fe, Bilbao, Jesi, Tours, Treviso, Palermo, Mediolanie, Amsterdamie, Tulon, Tokio, Brukseli, Coruñii, Salerno, Wenecji, Genui, Catanii, Szanghaju, Weronie, Santiago de Chile, Florencji, Waszyngtonie, Montpellier, Cagliari, Pampelunie, Savonlinnie i Essen.

W swoim repertuarze ma również takie partie, jak: Tybalt w I Capuleti e Montecchi, Corasmino w Zairze Belliniego, Leicester w Marii Stuart, Percy w Annie Bolenie Donizettiego, Iopas w Trojanach Berlioza, Ernesto w Don Pasquale Donizettiego.

Występował pod batutą wielu znamienitych dyrygentów, takich jak: Evelino Pidò, Fabio Luisi, Myung Whun Chung, Antonio Pappano, Daniel Oren.

fot. archiwum artysty

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''