Rozpoczął edukację muzyczną w wieku 11 lat pod okiem sopranistki Aldy Borelli Morgan. W 2004 roku wziął udział w szeregu koncertów organizowanych przez Fundację Arena di Verona. W 2005 zdobył I nagrodę w konkursie im. Marie Kraji w Tiranie, a w 2007 w konkursie „Comunità Europea” organizowanym przez Teatro Lirico Sperimentale w Spoleto. W sierpniu 2013 zdobył II nagrodę oraz nagrodę publiczności na konkursie „Operalia” Plácida Domingo w Weronie, zaś w czerwcu przyznano mu Nagrodę Abbiati. W 2017 roku artysta zdobył Nagrodę Bastianiniego w Sirmione. W 2020 roku otrzymał Nagrodę Arriga Boito w Padwie oraz Premio speciale per la Lirica “Rocca di Castruccio” w Serravalle Pistoiese. Jest dwukrotnym laureatem Premio Abbiati della critica teatrale:w 2015 za interpretację partii Simona Boccanegry i w 2019 za nagranie Messa per Rossini pod dyrekcją Riccarda Chailly’ego (Decca).
Simone Piazzola zadebiutował w 2005 roku w Giordano Theater w Foggii w Królu U. Giordano. Następnie wystąpił w inscenizacji Rigoletta Verdiego w Teatro dell’Opera w Rzymie (dyr. Maestro Bruno Campanella) i podczas tournée w Japonii oraz jako Hrabia di Luna w Trubadurze Verdiego w Teatro Nuovo w Spoleto.
W 2012 roku wziął udział w koncercie bożonarodzeniowym w Senacie Republiki Włoskiej (dyr. Riccardo Muti).
Najważniejsze partie, w jakich można go było usłyszeć w latach 2014–2018 to: Cecil w Marii Stuardzie Donizettiego w sali koncertowej Megaron w Atenach (dyr. Richard Bonynge, reż. Pier Luigi Pizzi), Marcello w Cyganerii w Sao Paulo, Hrabia di Lunaw Trubadurze na festiwalu Sferisterio w Maceracie i w Budapeszcie, Marcello w Cyganerii w Tel Awiwie, Don Carlo di Vargas w Mocy przeznaczenia Verdiego w Palau de les Art w Walencji, Enrico w Łucji z Lammermooru w Berlinie, Książę Nottingham w Roberto Devereux Donizettiego w Madrycie i Bilbao oraz w Staatsoper w Monachium. W 2017 roku zaśpiewał partię Don Carlo di Vargas w Mocy przeznaczenia u boku Jonasa Kaufmanna w Monachium. W 2014 roku zadebiutował w La Scali jako Hrabia di Luna (Trubadur), a następnie powrócił na mediolańską scenę w partii Silvia w Pajacach (2015), Marcella w Cyganerii (2016), Rodrigue w Don Carlosie (2017), Don Carla w Ernani i jako wykonawca recitalu (2018).
W 2018i 2019 roku wystąpił jako Giorgio Germont w Traviacie Verdiego w Operze Królewskiej w Londynie, Operze Królewskiej w Maskacie, na Festiwalu Operowym w Arena di Verona oraz w operach państwowych w Monachium i Hamburgu. Zaśpiewał także takie partie jak: Amonasro (Aida Verdiego)w Staatsoper w Wiedniu oraz na Festiwalu Yehudi Menuhina w Gstaad, Don Carlo (Ernani Verdiego)w La Scali i Teatre Principal w Maó, Ford (Falstaff Verdiego)i Enrico (Łucja z Lammermooru Donizettiego)w Teatro Real w Madrycie, Ford (Falstaff)w berlińskiej Staatsoper, Alfons (Faworyta Donizettiego) w Teatro Massimo w Palermo, Seid (Korsarz)w Fondazione Teatri w Piacenzie, Renato (Bal maskowy Verdiego) w Staatsoper w Monachium, Hrabia di Luna (Trubadur) w Deutsche Oper w Berlinie, Renato (Bal maskowy)w Operze Paryskiej, Hrabia di Luna (Trubadur) w Operze w Oviedo, Enrico (Łucja z Lammermooru) i Marcello (Cyganeria Pucciniego) w Semperoper w Dreźnie.
W sezonie 2019/2020Simone Piazzola interpretował takie partie jak: Ezio (Attyla Verdiego)w Opera Australia, Ernesto (Pirat Belliniego)i Rodrigo (Don Carlos Verdiego) w Teatro Real w Madrycie, tytułowy Simon Boccanegra Verdiego w Staatsoper w Wiedniu. W 2020 roku, ze względu na pandemię, artysta wziął udział koncertach transmitowanych przez internet z mediolańskiej La Scali oraz Teatro Filarmonico w Weronie.
Simone Piazzola szlifuje umiejętności pod kierunkiem Giacoma Prestii (bas); współpracuje też z pianistą i dyrygentem Giuseppe Vaccaro.
Fot. Francesca Marta