• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Slávka Zámečniková

Sopran

Urodziła się w 1991 roku na Słowacji. Ukończyła konserwatorium w Bratysławie oraz studia magisterskie w Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie pod kierunkiem Anny Samuil. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich i warsztatów prowadzonych przez Annę Tomową-Sintow, Brigitte Fassbaender, Francisca Araizę, Patricię McCaffrey, Neila Shicoffa, Renée Morloc, Thomasa Quasthoffa, Gregory’ego Lamara i Luciana D’Intino. Jej mentorami byli Deborah Polaski, Julia Varády, Matthias Samuil i Wolfram Rieger.

Otrzymała stypendium Liz Mohn Kultur- und Musikstiftung, Junge Musiker Stiftung oraz Deutschlandstipendium.

W sezonie 2017/2018 i 2018/2019 była uczestniczką Studia Operowego prowadzonego przez berlińską Staatsoper, gdzie zadebiutowała jako Pierwsza Dama w Czarodziejskim flecie, Miss Jessel w Obrocie śruby, Głos sokoła w Kobiecie bez cienia, Łowczyni w operze Hipolit i Arycja (dyr. sir Simon Rattle), Ännchen (zastępstwo) w Wolnym strzelcu, Flora Bervoix w Traviacie i Nanetta w Falstaffie (zastępstwo za gwiazdę scen operowych Nadine Sierra, dyr. Daniel Barenboim).

W sezonie 2017/18 wystąpiła także w praskim Teatrze Narodowym i słowackim Teatrze Narodowym jako Zofia w Wertherze. Zadebiutowała także jako Ilia w Idomeneo w Hessisches Staatstheater Wiesbaden w ramach festiwalu muzycznego Internationale Maifestspiele 2019. W 2020 roku zadebiutuje na festiwalu Osterfestspiele w Salzburgu jako Tebaldo w Don Carlosie z drezdeńską Sächsische Staatskapelle pod dyrekcją Christiana Thielemanna. Wykona także z filharmonikami berlińskimi pod batutą Gustavo Dudamela IX Symfonię Beethovena w Tokio podczas letnich igrzysk olimpijskich 2020 i Rzymie z Accademia Nazionale di Santa Cecilia.

Artystka wystąpiła podczas wielu koncertów i festiwali międzynarodowych, przede wszystkim w Elbphilharmonie w Hamburgu pod dyrekcją sir Simona Rattle'a jako Łowczyni w operze Hipolit i Arycja Rameau, na Festiwalu Muzycznym w Rheingau, w berlińskim Konzerthaus, na festiwalu Festspiele Mecklemburg-Vorpommern oraz Festiwalu Oprowym im. Galiny Wiszniewskiej w Soczi (Requiem Mozarta). Zadebiutowała też na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Praska Wiosna 2018, gdzie wykonała IV Symfonię Mahlera z Orkiestrą Filharmonii Narodowej.

Ma na koncie występy w takich partiach, jak: Pamina (Czarodziejski flet), Hrabina (Wesele Figara), Fiordiligi (Così fan tutte), Musetta (Cyganeria), Frau Fluth (Wesołe kumoszki z Windsoru) oraz Woglinda (Złoto Renu). Zaprezentowała się publiczności w na całym świecie, m.in. w Brazylii, Australii, Chinach, Korei Południowej, Monako, Norwegii, Francji, Włoszech i Rosji.

Jest laureatką III nagrody na Międzynarodowym Konkursie „Belvedere” im. Hansa Gabora w Villach, II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, II nagrody na konkursie Bundeswettbewerb Gesang Berlin odbywającym się w Komische Oper w Berlinie (2018). Jest zdobywczynią I nagrody na Międzynarodowym Konkursie „Accademia Belcanto” w Grazu (2018), Międzynarodowym Konkursie im. Antonína Dvořáka w Karlsbadzie (2016), Międzynarodowym Konkursie im. Mikulaša Schneidera-Trnavsky'ego (2017) oraz Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina „Iuventus Canti" w Vrable na Słowacji (2015). Latem 2016 roku zdobyła III nagrodę, nagrodę publiczności i Nagrodę Opery w Daegu na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Otto Edelmanna w Wiedniu oraz nagrody specjalnej przyznawanej przez Evę-Marię Wieser na Concorso lirico Internationale di Portofino (Włochy).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''