
Edukację rozpoczął na Wydziale Kultury i Sztuki Lwowskiego Uniwersytetu Narodowego im. Iwana Franki w klasie prof. Bogdana Bazylykuta, Ludowego Artysty Ukrainy, który podkreślał, że „jego liryczno-dramatyczny baryton pozwala mu wykonywać najbardziej złożone wokalnie dzieła operowe oraz kameralne”. W latach studenckich Stepan Drobit występował jako śpiewak, a następnie jako solista m.in. w Galicyjskim Chórze Kameralnym „Jewszan”, Miejskim Chórze „Homin” oraz Galicyjskim Akademickim Chórze Kameralnym we Lwowie. Od 2014 roku jest solistą Filharmonii w Chmielnickim.
W dorobku posiada występy solowe na wielu znaczących scenach koncertowych Europy, m.in. w: Centrum Kulturalnym i Kongresowym w Lucernie, berlińskim Konzerthausie, Alte Opera we Frankfurcie nad Menem, Filharmonii w Oslo i Musiikkitalo w Helsinkach. W 2017 roku zadebiutował jako tytułowy Nabucco w operze Verdiego we Lwowskiej Operze Narodowej. Na tej samej scenie w 2019 roku wystąpił czternaście razy jako Fryderyk von Telramund w Lohengrinie. W 2020 roku zadebiutował jako Nabucco w Operze Śląskiej w Bytomiu, a w 2021 – jako Giorgio Germont w Traviacie Verdiego w Ukraińskiej Operze Narodowej w Kijowie.
W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej zadebiutował jako Amonasro w Aidzie Verdiego w 2022 roku (partię tę wykonywał również w 2024 roku podczas występów gościnnych TW-ON w Operze w Dubaju), a w 2023 – jako tytułowy Rigoletto w operze Verdiego. Od września 2023 roku regularnie występuje na scenie Państwowej Opery w Pradze, gdzie śpiewa w Nabuccu i Traviacie. W 2025 roku zadebiutował na scenie Opery Krakowskiej rolą Amonasra oraz wystąpił jako Nabucco w Opéra de Toulon. Obecnie artysta jest solistą gościnnym Lwowskiej Opery Narodowej, Ukraińskiej Opery Narodowej w Kijowie, Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, Opery Śląskiej, Opery Krakowskiej, Państwowej Opery w Pradze, Opéra de Toulon i innych. Jego repertuar obejmuje partie w operach Verdiowskich (tytułowe w Rigoletcie i Nabuccu, Hrabiego di Luny w Trubadurze, Renato w Balu maskowym, Rodrigo w Don Carlosie, Giorgia Germonta w Traviacie, Amonasro w Aidzie), Scarpii w Tosce Pucciniego, Papagena w Czarodziejskim flecie i Antonia w Weselu Figara Mozarta, Friedrich von Telramund w Lohengrinie Wagnera, Fiorella w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Hrabiego von Krolocka w Tańcu wampirów Steinmana, Michaela Gurmana w Skradzionym szczęściu Meitusa, Gnata w operze Nazar Stodolia Dankiewicza, Ivana Karasa i Sułtana w Zaporożcu za Dunajem Hułaka-Artemowskiego oraz partie barytonu w kantacie Carmina burana Orffa i Requiem Faurégo.
fot. A. Kvasnovska