Ukończywszy studia licencjackie w zakresie gry na fortepianie w Hochschule für Musik w Stuttgarcie, Thomas Lausmann uzyskał tytuł magistra muzyki w Eastman School of Music w Rochester, w stanie Nowy Jork. Następnie kontynuował naukę w Manhattan School of Music, gdzie studiował pod kierunkiem Warrena Jonesa.
Od początku sezonu 2019/20 pełni fukcję dyrektora ds. organizacji pracy artystycznej w Metropolitan Opera. Uprzednio był lierownikiem muzycznym w wiedeńskiej Staatsoper, gdzie wcześniej przez trzy sezony był asystentem dyrygenta i pianistą korepetytorem. Podczas pobytu w Wiedniu występował także z Filharmonikami Wiedeńskimi, grając na fortepianie, czeleście, klawesynie i organach podczas koncertów w siedzibie i poza siedzibą orkiestry.
Od 2008 roku Thomas Lausmann jest głównym pianistą korepetytorem Festiwalu w Bayreuth. Asystował tam Christianowi Thielemannowi przy realizacji inscenizacji Pierścienia Nibelunga, Tristana i Izoldy, Tannhäusera i Latającego Holendra. Był także kierownikiem muzycznym przy produkcji Pierścienia Nibelunga pod batutą Marka Janowskiego w sezonach 2016 i 2017. Pracował jako główny pianista korepetytor na Festiwalu w Salzburgu, zastępca kierownika muzycznego w Komische Oper w Berlinie, zastępca kierownika muzycznego w Operze w Hamburgu, kierownik muzyczny i konsultant ds. castingu w Wolf Trap Opera, asystent dyrygenta w Waszyngtońskiej Operze Narodowej oraz w New York City Opera (przez siedem sezonów).
fot. Jonathan Tichler