• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Thomas Lausmann

Dyrektor ds. organizacji pracy artystycznej w Metropolitan Opera

Ukończywszy studia licencjackie w zakresie gry na fortepianie w Hochschule für Musik w Stuttgarcie, Thomas Lausmann uzyskał tytuł magistra muzyki w Eastman School of Music w Rochester, w stanie Nowy Jork. Następnie kontynuował naukę w Manhattan School of Music, gdzie studiował pod kierunkiem Warrena Jonesa.

Od początku sezonu 2019/20 pełni fukcję dyrektora ds. organizacji pracy artystycznej w Metropolitan Opera. Uprzednio był lierownikiem muzycznym w wiedeńskiej Staatsoper, gdzie wcześniej przez trzy sezony był asystentem dyrygenta i pianistą korepetytorem.  Podczas pobytu w Wiedniu występował także z Filharmonikami Wiedeńskimi, grając na fortepianie, czeleście, klawesynie i organach podczas koncertów w siedzibie i poza siedzibą orkiestry. 

Od 2008 roku Thomas Lausmann jest głównym pianistą korepetytorem Festiwalu w Bayreuth. Asystował tam Christianowi Thielemannowi przy realizacji inscenizacji Pierścienia Nibelunga, Tristana i Izoldy, Tannhäusera i Latającego Holendra. Był także kierownikiem muzycznym przy produkcji Pierścienia Nibelunga pod batutą Marka Janowskiego w sezonach 2016 i 2017. Pracował jako główny pianista korepetytor na Festiwalu w Salzburgu, zastępca kierownika muzycznego w Komische Oper w Berlinie, zastępca kierownika muzycznego w Operze w Hamburgu, kierownik muzyczny i konsultant ds. castingu w Wolf Trap Opera, asystent dyrygenta w Waszyngtońskiej Operze Narodowej oraz w New York City Opera (przez siedem sezonów).

fot. Jonathan Tichler

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''