Pochodzący z Niemiec Torsten Kerl jest jednym z najbardziej pożądanych Heldentenorów na świecie. Występował na najważniejszych scenach operowych świata, w tym w wiedeńskiej Staatsoper, Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Deutsche Oper w Berlinie, San Francisco Opera, Operze Królewskiej w Londynie, Semperoper w Dreźnie, mediolańskiej La Scali, Nowym Teatrze Narodowym w Tokio, Holenderska Opera Narodowa w Amsterdamie, monachijskiej Staatsoper, Gran Teatre del Licee w Barcelonie, Palau de les Arts w Walencji, Opéra National de Paris (Bastille) i Châtelet w Paryżu, Operze Liońskiej, Staatsoper w Hamburgu, Teatro Carlo Felice w Genui, Den Norske Opera w Oslo, Opera de Munt w Brukseli oraz Maggio Musicale Fiorentino.
Torsten Kerl rozpoczął karierę muzyczną jako muzyk w orkiestrze i solista-oboista. Po zmianie specjalizacji na śpiew szybko został laureatem szeregu konkursów i beneficjentem kilku stypendiów. W 2000 roku zdobył Nagrodę Grammy w kategorii „najlepsze zagraniczne nagranie operowe roku”.
W sezonie 2019/20 zaśpiewał partię Waldemara w Gurrelieder Schönberga na Festiwalu w Helsinkach pod batutą Susanny Mälkki, w Kawasaki Symphony Hall z Tokijską Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Jonathana Notta oraz w filharmonii w Essen. Wystąpił także w Filharmonii Berlińskiej oraz Sale Palatului w Bukareszcie jako Cesarz w wersji koncertowej Kobiety bez cienia Straussa z towarzyszeniem Berlińskiej Radiowej Orkiestry Symfonicznej pod kierunkiem Vladimira Jurowskiego. Pod batutą tego ostatnich zaśpiewał także partię Zygfryda w Royal Festival Hall w Londynie z Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną.
W sezonie 2018/19 wystąpił jako Paul w Umarłym mieście Korngolda w Théâtre du Capitole w Tuluzie, Tannhäuser w Nowym Teatrze Narodowym w Tokio i Rienzi w Deutsche Oper w Berlinie. Zaśpiewał także partię Siegmunda w wersji koncertowej Walkirii Wagnera z Orkiestrą Symfoniczna w Antwerpii pod kierunkiem Edo de Waarta.
W sezonie 2017/18 można go było usłyszeć w partii Maxa w Wolnym strzelcu Webera w Nowym Teatrze Narodowym w Tokio oraz w Semperoper w Dreźnie. Ponadto zaśpiewał główne partie tenorowe w Zygfrydzie i Zmierzchu bogów Wagnera w Odense oraz Staatstheater w Karlsruhe. Na Festiwalu im. George’a Enescu w Bukareszcie zaśpiewał rolę Albrechta von Brandenburga w Mateuszu Malarzu Hindemitha pod batutą Lawrence’a Fostera. Na scenie koncertowej wykonał Pieśń o ziemi Mahlera w Berlinie i Wrocławiu, partię Waldemara w Gurrelieder Schönberga w Aarhus i Berlinie oraz IX Symfonię Beethovena w kilku renomowanych salach koncertowych Europy.
Torsten Kerl posiada szeroki repertuar. Jest jednym z nielicznych tenorów, którzy regularnie interpretują wszystkie wielkie partie wagnerowskie: Eryka (Holender tułacz), Parsifala, Lohengrina, Tannhäusera, Loge’a (Złoto Renu), Siegmund (Walkiria), Tristana (Tristan i Izolda), Rienzi i Zygfryd (Zmierzch bogów, Zygfryd). Często występuje także jako Max (Wolny strzelec), Paul (Umarłe miasto), Florestan (Fidelio), Pedro (Tiefland d'Alberta), Bachus (Ariadna na Naksos R. Straussa) i Cesarz (Kobieta bez cienia R. Straussa). Inne ważne role w repertuarze artysty to: Don José (Carmen Bizeta), Samson (Samson i Dalila Saint-Saënsa), Äneas (Trojanie Berlioza), Grigori (Borys Godunow Mussorgsky'ego), Faraon (Mojżesz Rubinsteina), Włodzimierz Igoriewicz (Kniaź Igor Borodina), Herrmann (Dama pikowa Czajkowskiego), Stewa (Jenůfa Janáček), Otello (Otello) i Dick Johnson (Dziewczyna z Dzikiego Zachodu Pucciniego).
Jest stałym gościem międzynarodowych festiwali operowych w Bayreuther (Tannhäuser, Holender tułacz, Śpiewacy norymberscy), Salzburgu (Requiem Mozarta, Miłość Danae i Umarłe miasto), Edynburgu, Glyndebourne i Savonlinna.
Poza tym artysta regularnie współpracuje z najważniejszymi orkiestrami na świecie: filharmonikami wiedeńskimi i berlińskimi, Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną, Londyńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Cocertgebouw w Amsterdamie, Orchestre de Radio France, Dresdner Staatskapelle i Accademia di Santa Cecilia di Roma.