• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Verena Gunz

Mezzosopran

Urodziła się w austriackim Linzu. Ukończyła kurs operowy na Universität für Musik und Darstellende Kunst w Wiedniu. Jest także absolwentką studiów magisterskich w dziedzinie muzykologii i języka francuskiego. Uczyła się też w Studiu Operowym w belgijskiej Gandawie.

W swoim repertuarze posiada m.in. takie partie, jak: Dorabella w Così fan tutte, partia tytułowa w Kserksesie, Tisbe w Kopciuszku, Duszek Piaskowy i Jaś w Jasiu i Małgosi, Ramirow w Rzekomej ogrodniczce, Dziewczyna w Trouble in Tahiti, Garderobiana w Makbecie, Concepcion w Godzinie hiszpańskiej, Warwara i Fiekłusza w Katii Kabanovej. Wykonywała je w prestiżowych teatrach operowych i na festiwalach, takich jak: Theater an der Wien, Wiener Volksoper, Schlosstheater Schönbrunn (Wiedeń), Klang-Bogen Wien, Wiener Musikverein, Glyndebourne Tour, Vlaamse Opera Gent (Belgia) i Cantiere Internationale di Montepulciano (Włochy).

W ostatnich sezonach występowała także jako: Druga Dama w Czarodziejskim flecie (Bregenz), Ninon w Diabłach z Loudun Pendereckiego w Duńskiej Operze Królewskiej i na Festiwalu w Edynburgu, Suzuki w Madame Butterfly w Royal Albert Hall w Londynie, Sekstus w Łaskawości Tytusa (wersja koncertowa) i tytułowa Carmen z zespołem Streetwise Opera w londyńskim Fortune Theatre, Dziewczę-Kwiat i Giermek w Parsifalu w Duńskiej Operze Królewskiej, Cherubin w Weselu Figara w warszawskim Teatrze Wielkim - Operze Narodowej i Driada w Ariadnie na Naxos w Montepulciano. W zastępstwie zaś zaśpiewała: Mercedes w Carmen w 02 Hall w Londynie, Nancy w operze Albert Herring dla Cantiere Internazionale di Montepulciano i wystąpiła w IX Symfonii Beethovena. W 2013 roku zadebiutowała partią Nerissy w Kupcu weneckim Andrzeja Czajkowskiego na Festiwalu w Bregenz.

fot. archiwum artystki

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''