• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Wiktor Kociuban

dyrygent

Rozpoczął międzynarodową karierę jako asystent Heinza Holligera przy produkcji opery Schneewittchen w Teatrze Operowym w Bazylei (Szwajcaria). Następnie debiutował podczas prestiżowego Lucerne Festival, dyrygując Lucerne Festival Academy Orchestra. W sezonach 2015 i 2016 występował jako dyrygent koncertowy i operowy m.in.: w Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, z Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus czy Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej czy Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, z repertuarem sięgającym od klasyków wiedeńskich aż po prawykonania nowych utworów. W czerwcu 2016 wraz z Sinfonią Iuventus, zrealizowano pierwszy koncert w ramach autorskiego cyklu z orkiestrami dark matter(s). Projekt ten ma za zadanie prezentować najważniejsze utwory orkiestrowe muzyki XX i XXI wieku. Koncert o podtytule the nature of sound ukazał dzieła Krzysztofa Pendereckiego, György Ligetiego, Giacinto Scelsiego i Georga Friedricha Haasa, którego utwór Natures mortes został wykonany po raz pierwszy w Polsce. Koncertowi towarzyszyły materiały wideo prezentujące sylwetki kompozytorów, zrealizowano także film dokumentalny. W roku 2017 zaplanowane są kolejne koncerty z cyklu, prezentujące m.in. muzykę polskich kompozytorów: Witolda Lutosławskiego, Pawła Mykietyna oraz Piotra Peszata.

Wiktor Kociuban występował w salach koncertowych całego świata i był gościem takich festiwali, jak: Schleswig-Holstein Festival (utwory Sofii Gubaiduliny), Schwetzinger Festspiele (na zaproszenie Georga Friedricha Haasa, utwory: Demetre Gamsachudia, Arasha Yazdani), Davos Festival (kompozycje: Demetre Gamsachurdia, Matthiasa Renaud) oraz Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena (koncert prezentujący fragmenty oper Pietro Mascagniego w Warszawie oraz gala operowa z udziałem solistów Teatru Wielkiego z ariami i uwerturami Mozarta, Belliniego, Pucciniego oraz Verdiego na zakończenie sezonu w Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie) . Artysta występował z takimi osobowościami muzycznymi, jak: Sofia Gubaidulina, Misha Maisky, Ivan Monighetti, Marcus Weiss, Stephan Schmidt, Jürg Henneberger czy Mike Svoboda.

Współpracował także z tak znanymi kompozytorami jak: Georg Friedrich, Sofia Gubaidulina, Peter Ablinger, Caspar Johannes Walter, Roland Moser, czy Krzysztof Penderecki. Dyrygował licznymi premierami utworów takich kompozytorów, jak: Keitaro Takahashi, Lukas Langlotz, Ryan Beppel, Sandro Balzarini czy Demetre Gamsachurdia. Intensywna współpraca artystyczna łączy go z gruzińskim kompozytorem i pianistą Demetre Gamsachurdia, który zadedykował mu swoją najnowszą interaktywną operę Vikarë. Utwór ten zostanie wystawiony w roku 2017 w wielu krajach Europy pod dyrekcją Wiktora Kociubana (w Polsce: Opera Krakowska, Nowy Teatr w Warszawie, Europejskie Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach). W roku 2016 utworzył w Warszawie Organizację Sztuki Jutra: Delirium-Edition, która jest międzynarodową platformą łączącą artystów różnych dziedzin w celu popularyzowania sztuki aktualnej wśród szerszej, młodszej publiczności. Artysta prowadzi organizację jako dyrektor oraz dyrygent. W 2015 roku nagranie dokonane wraz z Demetre Gamsachurdią „Oracle’s Blast”, wydane przez DUX we współpracy ze szwajcarskim Radiem SRF 2 Kultur, prezentujące pięć nowych utworów napisanych dla artystów przez kompozytorów z różnych stron świata, zostało określone płytą o „globalnym, światowym znaczeniu” przez międzynarodową krytykę artystyczną. W roku 2013 artysta dokonał także pierwszego nagrania dzieł wszystkich na wiolonczelę solo Iannisa Xenakisa oraz Krzysztofa Pendereckiego (we współpracy z kompozytorem).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''