• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Wioletta Chodowicz

Sopran

Absolwentka wrocławskiej Akademii Muzycznej (dyplom z wyróżnieniem). W 2006 roku otrzymała Wrocławską Nagrodę Muzyczną w kategorii „osobowość twórcza”, a w 2010 roku za kreację Katii Kabanowej Paszport „Polityki”. Zadebiutowała w 2002 roku na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Hrabina w Weselu Figara Mozarta, gdzie następnie wystąpiła w roli Donny Elviry w Don Giovannim Mozarta i Bogny w Legendzie Bałtyku Nowowiejskiego. W latach 2003-2008 jako solistka Opery Wrocławskiej kreowała na jej scenie główne role, m.in.: Paminę w Czarodziejskim flecie oraz Fiordiligi w Cosí fan tutte Mozarta, Mimi w Cyganerii Pucciniego, tytułową Halkę w operze Moniuszki, Agathe w Wolnym strzelcu Webera, tytułową Hagith w operze Szymanowskiego, Helmwige w Walkirii Wagnera. Od 2015 roku jest solistką Opery Krakowskiej, gdzie występuje jako tytułowa Madame Butterfly, Micaëla w Carmen Bizeta i Elżbieta w Tannhäuserze Wagnera. Od 2004 roku związana jest również z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, gdzie dała się poznać jako tytułowa Halka w operze Moniuszki, Donna Anna w Don Giovannim, Hrabina w Weselu Figara, Marie w Wozzecku Berga, tytułowa Katia Kabanowa w operze Janačka, Marta w Pasażerce Weinberga. Występowała też na scenach takich teatrów europejskich, jak m.in.: Národní divadlo w Pradze (Tatiana w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego i tytułowa Rusałka w operze Dvořáka), Národní divadlo moravskoslezské w Ostrawie (Katia Kabanowa), Welsh National Opera (Marie w Wozzecku), Glyndebourne Opera (Rusałka) oraz Israeli Opera w Tel Awiwie jako tytułowa Madame Butterfly w operze Pucciniego. Artystka jest też gościem prestiżowych festiwali muzycznych, takich jak: Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Musica Polonica Nova we Wrocławiu czy Cervantino Festival w Guanajuato (Meksyk). Koncertuje z takimi orkiestrami, jak: Sinfonia Varsovia, Orkiestra Filharmonii Narodowej, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestry Filharmonii Poznańskiej i Krakowskiej. Śpiewała główne partie sopranowe w koncertowych wykonaniach Marii Statkowskiego, Joanny d’Arc i Requiem Verdiego, Zamku na Czorsztynie Kurpińskiego, Requiem Fauré, IX Symfonii i Missa solemnis Beethovena, Te Deum Brucknera, III Symfonii „Pieśń o nocy” Szymanowskiego, III Symfonii – Symfonii pieśni żałosnych Góreckiego, Das klagende Lied oraz II i VIII Symfonii Mahlera, Czterech ostatnich pieśni R. Straussa, a także dzieł Krzysztofa Pendereckiego: Polskiego Requiem, Te Deum, Strof oraz Pieśni zadumy i nostalgii. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Jacek Kaspszyk, Marc Minkowski, Valery Gergiev, Stanisław Skrowaczewski, Tomaš Hanus, Jakub Hrůša, John Fiore, Gabriel Chmura, Łukasz Borowicz, Friedrich Haider, Lothar Koenigs, Antoni Witt, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Ola Rudner. Artystka ma w dorobku nagrania płytowe: Joanny d’Arc Verdiego (Polskie Nagrania/Filharmonia Poznańska, 2012), Marii Statkowskiego (Warner Music Poland, 2010), Hagith Szymanowskiego (DUX, 2008), Manru Paderewskiego (DUX, 2010) i Quo vadis Nowowiejskiego (CPO, Filharmonia Poznańska, 2016).

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''