Studiował na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, a także w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego.
W Teatrze Dramatycznym w Warszawie przygotował akcję performatywną Kniaź Patiomkin. Siedem snów Schmidta o rewolucji według Micińskiego (2008). Współscenarzysta (2010- 2016) wydarzeń w ramach akcji Domu Spotkań z Historią Wyłącz system (m.in. Radiostacja i Tele-le-wizor), współautor odcinka serialu teatralnego XIX>XXI. Powrót do przyszłości dla Centrum Nauki Kopernik i zwycięskiej koncepcji ekspozycji Muzeum Katyńskiego.
Jego prace teatralne często powstają w oparciu o autorskie scenariusze; nierzadko przygotowuje do nich również scenografię. W kolektywie teatralnym 52°43’N19°42’E PROJECT zrealizował wielokrotnie pokazywane na międzynarodowych festiwalach spektakle Carson City (scenariusz, reżyseria, scenografia) i San Fernando Valley (reżyseria, scenografia).
Był dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK (2012-2021) oraz 18. Światowego Kongresu Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży ASSITEJ (2014).
Wyreżyserował takie spektakle, jak: Wszyscy święci Farugi/Jakubowskiego (Teatr Polski, Bydgoszcz), Betlejem polskie Farugi wg Rydla (Teatr Dramatyczny, Wałbrzych), W środku słońca gromadzi się popiół Pałygi (Teatr Stary), Prawy lewy na obcasie Pilgrima (Tbilisi International Festival of Theatre), Trędowata. Melodramat Farugi/ Sztarbowskiego wg Mniszkówny (Teatr Polski, Bydgoszcz, wideo), Balladyna. Kwiaty ciebie nie obronią Słowackiego (Teatr Dramatyczny, Wałbrzych), Lalka. Najlepsze przed nami wg Prusa (Teatr Powszechny, Warszawa), Spowiedź motyla wg Korczaka (z Julią Kijowską, Teatr Ateneum, również scenografia), Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś Farugi/Jękota wg Dumasa (Teatr Polski, Bielsko-Biała), Maria Antonina. Ślad królowej Pilgrima (Teatr Polski, Bydgoszcz, również scenografia), Antoniusz i Kleopatra Szekspira (Teatr Jaracza, Łódź), Mewa Czechowa (Teatr Powszechny, Warszawa), Rosemary Fertacz wg Levina (Teatr Śląski, Katowice, także scenografia), Dekalog Piesiewicza/Kieślowskiego (Royal District Theatre w Tbilisi, Teatr Narodowy, Warszawa), Walentyna Farugi/Kijowskiej (Teatr TV), Nieważkość Farugi (Teatr Nowy Proxima, Kraków, także scenografia), Matka Joanna od aniołów Iwaszkiewicza/Konwickiego (Teatr Narodowy, Warszawa), Tysiąc nocy i Jedna. Szeherezada 1979 Fertacz (Teatr Słowackiego).
Na scenie warszawskiej Opery Narodowej zadebiutował w 2023 roku realizacją operity María de Buenos Aires Piazzolli. W 2024 roku realizuje operę buffa Così fan tutte Mozarta.
Otrzymał wiele nagród, m.in. na: 11. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy za Wszystkich świętych, 19. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w Warszawie za Betlejem polskie, 48. Worldfest Independent Film Festival w Houston – Platinum Remi Award za Walentynę. Ostatnio uhonorowany został Nagrodą im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie teatralnym 2022/2023. W 2020 roku został powołany na stanowisko dyrektora Teatru Polskiego w Bydgoszczy na cztery sezony artystyczne.
Fot. Paweł Paprocki / Archiwum Artystyczne Teatru Narodowego