Po ukończeniu Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie (1967) związała się z Teatrem Wielkim. W latach 1976-1988 była tu solistką. W 1977 r. ukończyła studium nauczycieli tańca przy Akademii Muzycznej w Warszawie. Stosunkowo wcześnie zajęła się choreografią: utaneczniała rewie mody i występy zespołów estradowych. Pracowała dla telewizji, gdzie zrealizowała show Szkoła tańca oraz programy i filmy baletowe: Danse macabre, La Valse, Podróż magiczna, Transit, Niedziela lub poniedziałek, Piekielny młyn i Odcienie miłości. Współpracowała też z kabaretem Olgi Lipińskiej. Jej debiutem choreograficznym na scenie Teatru Wielkiego była Maskarada Chaczaturiana (1979), zrealizowana we współpracy z Witoldem Grucą. Później stworzyła tu także balety kameralne: Ostinatio determinare Jerzego Satanowskiego (1985), Allegro giocoso do muzyki Grażyny Bacewicz (1986), Le caprice du sort do muzyki Salieriego (1992) oraz duże przedstawienia: Nienasycenie według Witkacego (1987) i La dolce vita inspirowane filmami Felliniego (2000). Inne jejprace to: Piotruś i wilk Prokofiewa (Teatr Wielki, Poznań), Śpiąca królewna Czajkowskiego i Don Kichot Minkusa (Opera Nova, Bydgoszcz), Karnawał zwierząt Saint-Saënsa, Słowik cesarza i Księżniczka na ziarnku grochu Szajny-Lewandowskiej, spektakl Gershwin na podstawie twórczości kompozytora (wszystkie w Teatrze Rozrywki w Chorzowie). Współpracuje jakochoreograf przy realizacji przedstawień operowych w całej Polsce; na scenie warszawskiejbyły to m.in.: Wesele Figara Mozarta, Albert Herring Brittena, Złoty kogucik Rimskiego-Korsakowa, Hrabina Moniuszki, Bramy raju Bruzdowicz, Dama pikowa Czajkowskiego, Fedora Giordana i Rigoletto Verdiego. Zapraszana jest również przezinne teatry muzyczne i dramatyczne.
fot. A. Zdebiak