• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aktualności

DAGMARA DRYL KOŃCZY KARIERĘ SCENICZNĄ

  • Poprzednie
  • Następne

Aktualności

11 grudnia
2019

DAGMARA DRYL KOŃCZY KARIERĘ SCENICZNĄ

Jedna z czołowych artystek Polskiego Baletu Narodowego, Dagmara Dryl postanowiła zakończyć swoją blisko dwudziestoletnią karierę sceniczną. Pożegna się ze sceną 29 grudnia w „Dziadku do orzechów”, występując po raz ostatni w roli Luizy.

Artystka jest wychowanką warszawskiej szkoły baletowej, po ukończeniu której związała się w 2001 roku z Teatrem Wielkim – Opera Narodową. Osiągała tu kolejne etapy kariery zawodowej: od 2006 roku była koryfejką, a w 2009 roku została solistką. W 2008 roku ukończyła dodatkowo pedagogikę baletu na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina. W 2016 roku jej dorobek artystyczny został uhonorowany pozycją pierwszej solistki Polskiego Baletu Narodowego, a w roku 2017 – Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Od pierwszych lat na scenie talent Dagmary Dryl zwracał na siebie uwagę choreografów i publiczności. Jej pierwszymi dużymi osiągnięciami były role Klary i Królowej Kwiatów w „Dziadku do orzechów” w dawnej inscenizacji Andrzeja Glegolskiego. Kolejnym zaś – prestiżowa partia Nikii w „Bajaderze” Natalii Makarowej według Petipy. Oglądaliśmy ją zresztą w wielu innych partiach naszego repertuaru klasycznego, jak choćby w Pas de trois i jako jednego z Czterech Łabędzi w „Jeziorze łabędzim”, w roli Piccilii w „Don Kichocie”, czy w solowych Cieniach w „Bajaderze” oraz w baletach współczesnych, jak choćby „Svadebka” i „No More Play” Jiříego Kyliána.

Pod firmą Polskiego Baletu Narodowego wystąpiła w kilku głównych rolach baletów Krzysztofa Pastora: jako Izolda w „Tristanie”, Julia w „Romeo i Julii”, Miranda w „Burzy”, Mme Gattai w „Casanovie w Warszawie”, w partiach solowych „Kurta Weilla”, „In Light and Shadow”, „Adagia&Scherza” i w Chopinowskim „Koncercie f-moll”. Była prapremierową Siostrą Fryderyka w „Chopinie, artyście romantycznym” Patrice’a Barta, Księżniczką Floriną i Wróżką Brylantów w „Śpiącej królewnie” Jurija Grigorowicza, główną solistką w „Chopinianach” Michaiła Fokina, Wróżkami Wiosny i Jesieni w „Kopciuszku” Fredericka Ashtona, Hermią w „Śnie nocy letniej” Johna Neumeiera, solistką w „Pocałunkach” Emila Wesołowskiego, „Personie” Roberta Bondary oraz w „Chromie” Wayne’a McGregora. Stworzyła także przejmującą kreację Ofelii w „Hamlecie” Jacka Tyskiego, a na koniec, w grudniu br. wystąpiła jeszcze w głównej roli Elwiry w komedii baletowej Anny Hop „Mąż i żona” według Aleksandra Fredry.

Dagmara Dryl jest szczęśliwą żoną naszego byłego solisty, dziś pedagoga tańca, Bartosza Anczykowskiego i matką ich synka Stasia. Ma już za sobą doświadczenia pedagogiczne w warszawskiej szkole baletowej i w prywatnym szkolnictwie tanecznym. Wierzymy, że bez trudu odnajdzie się w nowych okolicznościach zawodowych, czego życzymy jej z całego serca. (pch)

Na zdjęciach: Dagmara Dryl i Paweł Koncewoj w „Tristanie” Krzysztofa Pastora (1), Dagmara Dryl i Vladimir Yaroshenko w „Bajaderze” Natalii Makarowej (2), Dagmara Dryl w „Hamlecie” Jacka Tyskiego (3), Dagmara Dryl i Maksim Woitiul w „Romeo i Julii” Krzysztofa Pastora (4), fot. Ewa Krasucka

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''